English

حجت‌الاسلام جعفری خبر داد؛

اجرای طرح «کاردو» ویژه علمداران نوجوان فاطمی

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه نوجوانانی که در دوره در محضر بانو نشان علمدار فاطمی را دریافت کردند در طرح کاردو شرکت می‌کنند، گفت: «کاردو» مخفف دو واژه کار و اردو است که در دو مرحله ابتدا مهارت برنامه‌ریزی را با نوجوانان تمرین می‌کند و در مرحله بعد نوجوانان را در مدیریت و پیاده‌سازی برنامه به چالش می‌کشد.

اجرای طرح «کاردو» ویژه علمداران نوجوان فاطمی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری در گفت‌وگویی خبری از اجرای طرح «کاردو» ویژه علمداران نوجوان فاطمی خبر داد و اظهار کرد: «کاردو» مخفف دو واژه کار و اردو است و در دو مرحله ابتدا مهارت برنامه‌ریزی را با نوجوانان تمرین می‌کند و در مرحله بعد نوجوانان را در مدیریت و پیاده‌سازی برنامه به چالش می‌کشد.

وی افزود: در این طرح ابتدا از نوجوانان خواسته می‌شود برای یک اردوی نیم‌روزه برنامه‌ریزی کنند به‌گونه‌ای که به همه جزئیات اردو از جمله تفریح، معنویت، رشد، آموزش و… پرداخته شود و برای اجرای آن تقسیم کار صورت گیرد.

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: در مرحله بعد نوبت به اجرای برنامه اردو می‌رسد که به‌جز هماهنگی اردوگاه، سرویس رفت‌وبرگشت و مواد اولیه غذاهای اردو که بر عهده مرکز نوجوان فاطمی است اجرای تمام برنامه‌ها با خود علمداران است و باید سعی کنند برنامه‌های خود را در فرصت حضور در اردوگاه عملی سازند.

وی ابراز کرد: در تمام طول برنامه، مسئولان مرکز نوجوان فاطمی گام‌به‌گام با گروه‌ها همراه بوده و به نظم در اجرای برنامه‌ها به‌ویژه معنویت، علمیت، تفریحات، تنوع و موارد دیگر امتیاز می‌دهند.

جعفری خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که نوجوانان مسئولیت‌پذیری و برنامه‌ریزی حرفه‌ای و مدیریت‌کردن در حد و اندازه خود را یاد بگیرند و تجربیات لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: در پایان، جلسه اختتامیه اردو با معرفی گروه‌های برتر و تقدیر از مربیان و کادر اردو برگزار و با ارزیابی درصد تحقق اهداف به تمرین بیشتر در زمینه برنامه‌ریزی و اجرا، انعطاف‌پذیری، همکاری، کار گروهی و تشکیلاتی، تحمل سختی‌ها، تمرین مهارت حل مسئله و موارد دیگر تأکید می‌شود.

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت گفت: طرح کاردو تا کنون در یک دوره با شرکت ۶۰ علمدار نوجوان فاطمی برگزار شده و دوره‌های بعدی این طرح نیز در طول سال برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه