English

آیت‌الله حسین نوری همدانی:

امروز همه ما در مقابل امام (ره) و انقلاب او مسئولیت داریم

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: امروز همه ما در مقابل امام (ره) و انقلاب او مسئولیت داریم، تکیه‌گاه ایشان مردم بوده و توانست با آماده کردن ملت نهضت اسلامی را به ثمر برساند.

امروز همه ما در مقابل امام (ره) و انقلاب او مسئولیت داریم

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی روز پنجشنبه در پیامی به همایش وکلای شرعی امام راحل درقم بیان داشت: موضوع وکالت از اصولی است که مرسوم بوده است و در امت‌های قبل نیز رایج بوده و کُتب مختلفی در این باب به رشته تحریر درآمده است. و در دوران ائمه معصومین(ع) خصوصاً بعد از امام صادق(ع) شخصیت‌هایی همانند: عبدالله بن جندب، یونس بن یعقوب، صفوان بن یحیی، ذکریا بن آدم، علی بن مهزیار، و تا احمد بن اسحاق اشعری قمی، و در عصر غیبت نواب چهارگانه امام عصر (عج) با این عنوان بوده‌اند و این موضوع در میان مراجع تقلید نیز برقرار بوده و هست و امام عزیز نیز با حساسیت و دقت بالا این امر مهم را نسبت به افرادی که شناخت داشت و یا به‌واسطه معرفی حداقل ۲ نفر مورد وثوق انجام می‌دادند.

وی افزوده‌است: لازم دانستم که ضمن تکریم از همه‌کسانی که در خدمت امام بوده‌اند و تا آخر عمر نیز بر همان اعتقاد باقی‌مانده و انحرافی در افکارشان نسبت به خط و اندیشه امام صورت نگرفته مطالبی را از این فقیه بزرگ عرض نمایم. عالمی که جامع صفات و خصوصیات ممتاز بوده است؛ در قلم وبیان، در علم و عمل، عرفان و اخلاق، سیاست و دیانت سرآمد عصر بود. بر این اساس با در نظر گرفتن آنچه را که خود در طی این سالیان طولانی چه در درس و بحث که توفیق حضورداشته‌ام و چه در جریان مبارزات علیه حکومت مستبد پهلوی و چه بعد از انقلاب، خود درک کرده‌ام و در آن شخصیت بزرگ یافته‌ام مصداق بیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) عرض کنم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: لذا امام با همین نظر که برگزیده خدا شده بود توانست اثرگذار باشد و دنیا و غرب و شرق را متوجه خود کند و تحول قرن اخیر را ایجاد و ابرقدرت‌ها را به‌عنوان مستکبر به عالم معرفی نموده و توانست در دل مستضعفان عالم امید ایجاد کند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به نتیجه برساند.

این مرجع تقلید ادامه داد: امروز همه ما در مقابل امام (ره) و انقلاب او مسئولیت داریم تکیه‌گاه امام مردم بوده‌است و توانست با آماده کردن مردم این نهضت را به ثمر برساند. بر این اساس باید فکر و اندیشه امام در جامعه زنده بماند و بدانیم این انقلاب و کار امام کهنه نخواهد شد بلکه هرروز جدیدتر خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: باید توجه کرد راه امام باید ادامه پیدا کند و از این انقلاب که میراث گران‌بهای امام است محافظت کرد و باید اندیشه‌های بلند امام را به دنیا معرفی نمود امروز بعد از گذشت سالیانی از انقلاب همچنان آثار و افکار امام به معنای حقیقی خود معرفی نشده‌است وظیفه اول رسانه‌ها از جمله صداوسیما است که افکار امام که هنوز افکار نو و کاربردی است معرفی کند و به این رسالت خود عمل نماید.

وی یادآور شد: عدّه‌ای یا از جهالت یا از لجاجت یا از عناد می‌خواهند کار امام را تضعیف نمایند وعده‌ای هم در پی انتقام هستند اما بنده امروز هشدار می‌دهم که آن عده بدانند حوزه علمیه جای این نیست که بخواهند به بهانه‌های مختلف این حرکت بزرگ را زیر سؤال ببرند و تضعیف نمایند، حوزه‌های علمیه نیز رسالت بزرگ در ترویج افکار امام عزیز دارند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: موضوع ولایت‌فقیه که توسط این فقیه بزرگ به عرصه عمل رسید موردتوجه باشد و عبارت امام در صحیفه نور که به اعتقاد بنده باید کتاب بالینی باشد توجه نمود و این انقلاب عظیم که توسط امام راحل بنیان‌گذاری شد و به ثمر رسید و امید همه مستضعفان شد و مایه نگرانی همه مستکبران بوده حفظ نمود و این مسیر تا به امروز نیز توسط رهبر معظم انقلاب با همان عظمت در حال پیشروی است را تقویت کرد. لازم می‌دانم در پایان از همه عزیزان برگزارکننده‌ی این همایش تقدیر و تشکر نمایم و بار دیگر به روح بلند استاد بزرگوارم که دلی به وسعت دریا و اراده‌ای به استواری کوه داشت عرض ادب نمایم. توفیق همگان را از خداوند متعال خواهانم.

همایش وکلای شرعی امام راحل روز پنجشنبه با تجلیل از شماری از وکلای شرعی و بستگان ایشان در قم برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه