English

آیت‌الله نوری همدانی:

تحولات عمرانی در شهر قم مشهود است

مرجع تقلید شیعیان گفت: خدمات عمرانی شهرداری قم و تحولی که از این نظر ایجاد شده کاملاً محسوس و قابل‌تقدیر است، اما باید توجه داشت اینجا شهری است که آشیانه اهل‌بیت (ع) و پایگاه انقلاب اسلامی است و باید به آن توجه شود.

تحولات عمرانی در شهر قم مشهود است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با شهردار قم ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری، به مشکلات موجود در سطح شهر اشاره و اظهار کرد: جانمایی خودرو در هسته مرکزی شهر برای جابجایی اشخاص مسن به میزان بیشتری باید انجام گیرد، زیرا با توجه به تغییرات به وجود آمده در مسیرها نیاز به وسائل نقلیه عمومی بیشتر شده است.

وی گفت: در اسلام هر قدر یک شخص دارای موقعیت بالا باشد، اگر در برابر مردم تواضع کند، از اجر بالایی برخوردار می‌شود، بنابراین این امر باید سرلوحه فعالیت مسئولان قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: حضور حضرت معصومه(س) برکت بزرگی برای شهر قم است اما حتی قبل از حضور ایشان نیز ائمه اطهار(ع) می‌فرمودند که حرم ما قم است، وجود طایفه اشعریون در قم که افرادی متدین بودند نیز بر اهمیت این شهر افزوده است.

وی گفت: قم در آخرالزمان مرکزی می‌شود که علوم اسلامی را به سراسر جهان منتقل می‌کند و تشکیل حوزه علمیه قم در ظهور حضرت مهدی(عج) مؤثر است.

استاد برجسته حوزه علمیه با برشمردن ویژگی‌های خاص این شهر و سابقه آن، خدمت به مردم را مهم‌ترین کار دانسته‌ و خاطرنشان کرد: خدمات عمرانی شهرداری قم و تحولی که از این نظر ایجاد شده کاملاً محسوس و قابل‌تقدیر است، اما باید توجه داشت اینجا شهری است که آشیانه اهل‌بیت (ع) و پایگاه انقلاب اسلامی است و باید به آن توجه شود و در کنار کار عمرانی کار فرهنگی نیز صورت بگیرد.

وی از بازسازی و ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشکر و یادآور شد: در کنار این حرکت باید راحتی مردم و زائران و مجاوران برای رفت‌وآمد به حرم هم در نظر گرفته شود. 

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه این دیدار توجه بیشتر به حواشی شهر و اقشار ضعیف جامعه را خواستار شد.

وی با توجه به موقعیت پردیسان و مشکلات این منطقه افزود: ما تردیدی نداریم شما خدمات فراوانی داشته‌اید و انتظار داریم در کنار این کارهای ارزشمندی که ما شاهد بعضی از آن‌ها هستیم و بعضی دیگر را فرمودید، نواقص هم برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه