English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح زاده؛

کمترین جنبش و جوشش امت اسلام می‌تواند غده سرطانی صهیونیسم را از بین ببرد

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به این که کمترین جنبش و جوشش می‌تواند این غده سرطانی را از بین ببرد، گفت: متأسفانه حاکمان اسلامی و برخی از امت اسلامی به خواب عمیقی فرورفته و هشدارهای مسلمانان آگاه نسبت به قضیه فلسطین را نمی‌شنوند.

کمترین جنبش و جوشش امت اسلام می‌تواند غده سرطانی صهیونیسم را از بین ببرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح زاده، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، ضمن اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام به بیان نکاتی پیرامون زندگانی و قدر و منزلت ایشان در میان اهل‌بیت علیهم‌السلام پرداخت و مقام فقاهت و مرجعیت علمی را از بارزترین ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم حسنی دانست.

 وی مرجعیت عبدالعظیم حسنی را اثبات‌کننده ارجاع حضرات معصومین علیهم‌السلام به فقها حتی در زمان حیاتشان توصیف نمود و تصریح کرد: تربیت صاحبان فتوا و عالمانی که مردم بتوانند در مسائل دینی به ایشان مراجعه نمایند همواره از توجهات اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بود.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر به مصادیق روایی دیگری دررابطه‌با ارجاع ائمه اطهار علیهم‌السلام به علما و فقها اشاره و «ابان بن تغلب» و «زکریا بن آدم اشعری قمی» را از بارزترین آنها دانست و یادآور شد: سابقه مرجعیت به عصر حضور حضرات معصوم علیهم‌السلام بر می‌گردد.

 وی به روایت « أما إنَّکَ لَو زُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیم عِندَکمُ لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ‌ علیه‌السلام» از امام هادی علیه‌السلام دررابطه‌با زیارت قبر عبدالعظیم حسنی اشاره نمود و با بیان این با زیارت قبر عبدالعظیم حسنی امید است انسان ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام را کسب نماید، اظهار داشت: بر اهالی ری و مردم ایران لازم است تا از زیارت عبدالعظیم حسنی غفلت نکنند که اجر و ثواب زیادی دارد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به موضوع عرضه دین توسط عبدالعظیم حسنی خدمت امام هادی علیه‌السلام اشاره و عرضه دین‌داری، نحوه اجرای احکام و عقاید خدمت علما را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: امام هادی علیه‌السلام بعد از عرضه عبدالعظیم حسنی، در پاسخ آن را عین واقعیت و دین حقیقی دانستند و برایشان دعا کردند تا آخر عمر بر این عقاید ثابت‌قدم باشند.

 فلاح زاده ضمن اشاره به این که به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از کودکان و نوجوانان قرآنی کشور حتی بهتر از قراء کشورهای عربی قرآن می‌خوانند و با کلام‌الله آشنا هستند، اظهار داشت: نقل است؛ یکی از قاریان مصری، خدمت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی شرفیاب می‌شوند و معظمٌ‌له قرائت حمدوسوره را خدمت این قاری مصری عرضه می‌کنند؛ این درس بزرگی است که انسان باید گاهی نماز و عقاید خود را به علما و اهل‌فن عرضه نماید.

 وی با تأکید بر این که دشمن در فضای مجازی به‌شدت کار می‌کند و این موضوع مخفی نیست و بارها هشدارهای جدی توسط رهبر معظم انقلاب صورت‌گرفته است، اظهار داشت: متأسفانه دشمن با بمباران مطالب واهی در فضای مجازی، شبهات زیادی را نسبت به وحی، نبوت، اصل دیانت، ائمه اطهار علیهم‌السلام، احکام شرعی و تقید به احکام شرعی پراکنده ساخته است، سیره عبدالعظیم حسنی در عرضه دین درس بزرگی برای تمام ما به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر به دلایل حضور عبدالعظیم حسنی در ری و پراکندگی امامزادگان در سراسر کشور اشاره و وجود ایشان را برکتی بزرگ در تقویت روحیه معنوی و حفظ دیانت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر امامزادگان انسان‌های انقلابی، مجاهد، ظلم‌ستیز و مخالف حاکمان جبار بودند و پراکندگی سرزمینی ایشان در کنار بحث خفا از حاکم جور، باهدف نشر و گسترش معارف الهی صورت‌گرفته است.

 فلاح زاده تصریح کرد: به برکت وجود مضجع شریف فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، انقلاب اسلامی شکل گرفت و اگر نبود انقلاب اسلامی و بیداری امت اسلامی با قیام امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز ملت فلسطین از دفاع با سنگ به هجوم با موشک نمی‌رسید.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به وقایع تلخ غزه، فلسطین را از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام دانست و اظهار داشت: متأسفانه حاکمان اسلامی و برخی از امت اسلامی به خواب عمیقی فرورفته و هشدارهای مسلمانان آگاه نسبت به قضیه فلسطین را نمی‌شنوند.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که امام راحل قبل از تبعید به نجف، در سخنرانی بلند فریاد می‌زنند؛ تمام بدبختی‌های امت اسلامی از آمریکا است و اسرائیل هم از آمریکاست، تصریح کرد: امروز معنای کلام امام خمینی(ره) بعد از بیش از ۶۰ سال بر همگان آشکار شده است که آمریکا ریشه وجود اسرائیل در منطقه است.

 فلاح زاده در تشریح نقل امام خمینی(ره) دررابطه‌با این نکته که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد، تأکید کرد: امت اسلامی با کمترین جنبش و جوشش می‌تواند این غده سرطانی را از بین ببرد. متأسفانه برخی نفهمیدند و برخی خود را به نفهمی زدند و تعدادی نیز از ترس کناره گرفته‌اند و این همان قضیه کربلاست که استمرار پیدا می‌کند.

 وی با بیان این که امام خمینی(ره) اضمحلال شوروی را پیش‌بینی کردند و بشارت دادند و اتفاق افتاد، یادآور شد: امام خمینی(ره) در پیام استقامت آثار و برکات ۸ سال دفاع مقدس را برشمردند و فرمودند، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت. بشارت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این نکته که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، امید تازه‌ای برای امت اسلام ایجاد نمود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به حماسه‌سازی دلاورمردان فلسطینی، به وظایف امت اسلامی در قبال قضایای فلسطین اشاره نمود و با تأکید بر این که همان کسانی که به یاد امت اسلام و فلسطین هستند، جانشان را فدای ایران و ایرانی کردند، یادآور شد: کسانی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می‌دهند، در ۸ سال جنگ تحمیلی کدام در لانه خزیده بودند.

 فلاح زاده در تشریح انواع جهاد، جهاد با نفس، جهاد با مال، جهاد با زبان، جهاد قلبی را از برجسته‌ترین اقسام جهاد دانست و ابراز داشت: اگر روزی امکان داشت در جبهه‌ای حضور پیدا نموده، با دشمن بجنگیم، تمام‌قد باید در مقابل دشمن بایستیم، جهاد با مال و زبان بستر دیگری بر همراهی با جهادگران راستین الهی است. جهاد قلبی نازل‌ترین عرصه جهاد بوده است و دل‌هایمان باید معطوف به جهادگران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه