English

پلمب ۶۴ دفتر املاک قم به دلیل تخلفات متعدد

رییس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: از زمان آغاز به کار گشت مشترک تیم بازرسی از مشاوران املاک استان تا کنون ۶۴ دفتر بنگاه و املاک به دلیل تخلفات متعدد و مکرر پلمب شدند.

پلمب ۶۴ دفتر املاک قم به دلیل تخلفات متعدد

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محمد حسینی صالحی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و باهدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک آغاز به کارکرده‌است.

وی افزود: در استان قم نیز این تیم مشترک که از اوایل مهرماه فعالیت خود را شروع کرده ، متشکل از نماینده‌های اداره تعزیرات، سازمان صمت، اتاق اصناف، پلیس اماکن و اداره کل راه و شهرسازی اقدام به بازرسی از دفاتر املاک را در دستور کار خود قرار داده‌اند که تاکنون ۹۶۰ بازرسی انجام شده‌است.

حسینی صالحی توضیح داد: از این تعداد ۸۰۴ دفتر دارای مجوز کسب‌وکار مربوط به شغل بنگاه‌داری املاک بوده‌اند و ۱۵۶ مشاور املاک غیرمجاز شناخته شده‌اند.

به گفته رییس اداره بازرسی اداره کل راه و شهرسازی م، عمده تخلفات مشاورین املاک قم، عدم صدور کد رهگیری، عدم صدور فاکتور، فقدان پروانه کسب‌وکار، گران‌فروشی و عدم نصب نرخ‌نامه بوده‌است.

حسینی اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ مشاور املاک در مجموع بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، توسط سازمان صمت و اداره‌کل تعزیرات قم مشمول جریمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۲ واحد از تیم گشت مشترک بازرسی، اخطار دریافت کرده‌اند گفت: ۶۴ دفتر و مشاور املاک به دلیل تخلفات مشهود و متعدد پلمب شدند.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۱۵۸ دفتر املاک در قم توضیح داد: حدود دو هزار مشاور املاک استان ه سامانه ملی املاک و اسکان کشور متصل هستند.

حسینی صالحی اظهار کرد: شهرک پردیسان قم بیشترین تعداد بنگاه‌ها و مشاورین املاک در سطح شهر قم را داراست.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی در پایان بیان کرد: از زمان شروع به کار گشت مشترک تیم بازرسی و بررسی و پیگیری آن، ۳۰۰ واحد مشاور املاک در استان اقدام به اخذ کسب پروانه و یا تمدید آن کرده‌اند.

گفتنی است گشت مشترک تیم بازرسی از بنگاه‌های قم از تمامی دفاتر املاک سطح استان بازدید خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر با قانون اقدامات لازم انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه