English

کسب جایگاه ۱۰۰۰- ۸۰۱ دانشگاه علوم پزشکی قم در رتبه‌بندی جهانی موسسه بین المللی تایمز

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دانشگاه در سال 2024 موفق شد در رتبه‌بندی جهانی « موسسه بین المللی تایمز»، جایگاه قابل‌قبول 1000 - 801 را کسب کند.

کسب جایگاه 1000- 801 دانشگاه علوم پزشکی قم در رتبه‌بندی جهانی موسسه بین المللی تایمز

به گزارش خبرگزاری موج قم، سعید شمس در گفت‌وگویی اظهار داشت: این رتبه‌بندی شامل 1904 دانشگاه در 108 کشور و منطقه است و بر اساس 18 شاخص، عملکرد یک موسسه دانشگاهی را در پنج حوزه مورد سنجش قرار می‌دهد که شامل آموزش، پژوهش، استنادات، درآمدهای صنعتی و چشم‌انداز بین‌المللی است. این رتبه بندی در سراسر جهان مورد اعتماد دولت ها، موسسات علمی، اساتید، دانشجویان و کارشناسان مرتبط بوده و نشان می دهد که چگونه چشم انداز آموزش عالی دنیا در حال تغییر است.

وی افزود: رتبه بندی امسال بیش از 134 میلیون استناد در 5/16 میلیون نشریه تحقیقاتی را تجزیه و تحلیل کرده است. چهار کشور برای اولین بار وارد این رتبه بندی شده اند که همه آنها از اروپا هستند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت دانشگاه‌های ایران در این رتبه‌بندی را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران به ترتیب جایگاه اول تا چهارم در بین دانشگاه‌های ایران و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تبریز در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر 1904 مؤسسه رتبه‌بندی شده، 769 دانشگاه دیگر با وضعیت «Reporter » فهرست شده‌اند، به این معنی که داده‌ها را ارائه کردند اما معیارهای واجد شرایط بودن ما را برای دریافت رتبه برآورده نکردند و صرفاً به عنوان Reporter در جدول نهایی نمایش داده شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: که امیدواریم در سال های آینده رتبه پایین تری را کسب نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه