English

معاون استاندار قم:

فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف بهینه آب بین مدیران و دستگاه‌های دولتی استان در دستور کار قرار گیرد

معاون استاندار قم گفت: برخی اوقات ما مدیران تصمیماتی می‌گیریم که موضوع مهم مصرف آب در آن دیده نمی‌شود لذا بحث فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف بهینه آب بین مدیران، دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان باید در دستور کار قرار بگیرد.

فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف بهینه آب بین مدیران و دستگاه‌های دولتی استان در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدمهدی قریشی امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مدیریت مصرف بهینه آب بین شرکت آب و فاضلاب، دانشکده های فارابی دانشگاه تهران و مدیریت امور پردیس‌های استان قم (دانشگاه فرهنگیان) که در سالن جلسات دانشگاه فارابی برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به محدودیتی که امروز در حوزه آب به وجود آمده همه ما را ملزم می‌کند تا اقداماتی را انجام دهیم‌.

وی ادامه داد: شرایط کشور به نوعی است که می‌بایست میزان مصرف و تقاضا را مدیریت کنیم. افزایش مصرف، کمبود بارندگی و افزایش میزان تبخیر آب به دلیل بیابانی بودن مشکلاتی را در حوزه تامین آب به وجود آورده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم تصریح کرد: برای مدیریت مصرف آب راهکار‌های مختلفی وجود دارد که استفاده از فناوری‌های بروز یکی از آن‌هاست. یکی دیگر از مسائلی که می‌توان با استفاده از آن‌ مصرف را مدیریت کرد بحث تعرفه‌گذاری و استفاده از قانون است.

قریشی در ادامه گفت: راهکار سوم اصلاح فرهنگ مصرف آب که مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه کرد. مردم ما باید به آگاهی برسند که بحران آب جهانی است و کشور در بحث تامین آب دچار مشکلاتی است و اگر مدیریت نشود نسل آینده دچار چالش‌های جدی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم خاطرنشان کرد: دانشگاه بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی اصلاح و مدیریت مصرف آب است. لذا انتظار می‌رود ترویج مصرف بهینه بیشتر در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی اصلاح آب علاوه بر عموم مردم باید میان مدیران هم صورت بگیرد. ما مدیران گاهی اوقات بدون توجه به محدودیت ها تصمیماتی می‌گیریم که بحث آب در آن دیده نمی‌شود.

قریشی در پایان تشریح کرد: الگوی مصرف بهینه آب باید بین دستگاه‌های دولتی نیز ترویج شود. ما در استانداری پیشقدم شدیم و تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا با مکانیزه کردن شیرآلات بخش‌های مختلف و همچنین استفاده مجدد از پساب این موضوع را محقق کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه