English

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم خبرداد؛

پیشرفت ۹۰ درصدی اطلس سرمایه‌گذاری استان قم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت: اطلس سرمایه گذاری استان قم ۹۰ درصد پیشرفت دارد و بزودی راه اندازی خواهد شد.

پیشرفت 90 درصدی اطلس سرمایه‌گذاری استان قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی فراهانی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به درصد پیشرفت طرح مولدسازی در استان قم، اظهار کرد: ارزش ملک‌های شناسایی شده در استان قم در طرح مولدسازی معادل هزار و 200 میلیارد تومان است.

وی با بیان این که در سال ۱۴۰۰، هشت ملک و در سال ۱۴۰۱، پنج ملک دولتی برای مولدسازی شناسایی شده است گفت: روند شناسایی و مولدسازی املاک مازاد دولتی در استان قم به نحو مطلوب تر از گذشته به پیش می رود و جلساتی در این زمینه با مدیران دستگاه های دولتی برگزار کرده ایم که خود مدیران پای کار آمدند و املاک مازاد را معرفی کردند.

وی اضافه کرد: دولت قصد ندارد با فروش املاک مازاد، مشکلات کمبود بودجه را جبران کند و تمام اعتبارات حاصل از فروش این طرح در راستای هزینه های زیرساختی به خصوص در مناطق کم برخوردار هزینه می شود.

فراهانی در ادامه سخنان خود با بیان این که دولت سیزدهم، بحث انضباط مالی را سرلوحه اقدام های خود قرار داده است، به راه اندازی حساب واحد خزانه در این دولت اشاره کرد و افزود: این حساب در راستای نظارت کامل دولت و مدیریت منابع راه اندازی شده که مشخص می شود هر دستگاهی تا چه اندازه منابع دولتی در اختیار دارد.

وی به بحث صدور اسناد تک برگی دولتی نیز اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم مساله صدور اسناد تک برگی دولتی راه اندازی شد که تا این لحظه از یک هزار و ۸۳۹ اسناد دفترچه ای دولتی، یک هزار و ۶۰۰ عدد به اسناد تک برگی تبدیل شده است که این اسناد تحت هیچ شرایطی مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم همچنین با اشاره به این که بیش از ۹۵ درصد از درآمد استان از طریق مالیات است گفت: قم جزو استان های برتر در این زمینه به شمار می آید که موفق شده درآمد خود را جذب کند.

فراهانی، بحث اطلس سرمایه گذاری استان قم را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: این اطلس جزو طرح های مهم و بزرگ اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان است که در آن بحث نوع سرمایه گذاری و زیرساخت ها مشخص می شود.

وی با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری استان قم ۹۰ درصد پیشرفت دارد و بزودی راه اندازی خواهد شد تصریح کرد: فرصت های سرمایه گذاری قم بر روی این اطلس بارگذاری می شود و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند به آن مراجعه کرده و فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کنند، همچنین فرصت های سرمایه گذاری بر روی این اطلس به زبان های عربی و انگلیسی نیز بارگذاری خواهد شد.

فراهانی در ادامه، بحث نظارت بر عملکرد بانک ها را از دغدغه های مهم استان برشمرد و افزود: بانک ها باید منابعی که در استان قم را جذب می کنند در راستای تولید، کنترل تورم، اشتغالزایی و تولید ناخالص در خود استان هزینه کنند که در این راستا بانک های دولتی همکاری خوبی دارند ولی در این زمینه با بانک های خوصی دچار مشکل هستیم.

وی گفت: در همین خصوص و در زمینه توزیع تسهیلات، برخی از بانک های خصوصی عملکرد ضعیفی در استان داشته اند.

فراهانی همچنین با بیان این که بیش از ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری مصوب در استان قم در دولت سیزدهم داریم اظهار داشت: علاوه بر این که سرمایه گذارانی از داخل مشتاق سرمایه گذاری در قم هستند از کشورهای مسلمان نیز اقبال به سرمایه گذاری در این استان مطلوب است.

وی ادامه داد: با حضور مدیران دستگاه های اقتصادی استان قم، به ۵۳ مورد از کارخانه های استان که دچار مشکلاتی بودند مراجعه و مشکلات آنها را احصا کردیم و درجهت رفع مشکلات آنها تا آنجا که قانون اجازه می داد اقدام هایی انجام شد.

وی همچنین به درگاه ملی مجوزها اشاره کرد و گفت: استان قم در ابتدای راه اندازی این سامانه شرایط خوبی نداشت اما از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، شرایط ما نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و از ۶ هزار و ۵۹۰ مورد درخواست، بیش از ۵۵ درصد مجوز صادر شده و ۹۵۸ مورد در شرف صدور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه