English

وزیر دادگستری:

رشد اقتصادی در دولت سیزدهم بیش از ۴ درصد است

وزیر دادگستری گفت: رشد اقتصادی که همه مطلع بودند قبل از این دولت به چه صورت بود، الان مطابق آمار بانک مرکزی به بیش از متوسط چهار درصد رسیده‌است.

رشد اقتصادی در دولت سیزدهم بیش از 4 درصد است

به گزارش خبرگزاری موج قم، امین حسین رحیمی روز جمعه در آیین افتتاح طرح‌های گازرسانی به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی قم اظهار داشت: دولت سیزدهم در حال تلاش برای رفع مشکل‌ها و بهتر اداره کردن کشور است، در برخی موضوع‌ها توفیق‌های بیشتری داشته‌ایم، در بعضی دیگر نیز به دلیل موانع موجود، موفقیت‌هایمان کمتر بوده است.

وی در ادامه افزود: ما همواره خاضع و پاسخگو هستیم، اگر نقص و ایرادی است، می‌پذیریم اما بدانید در سطح دولت به‌ویژه شخص آقای رئیس جمهور واقعا دغدغه حل مشکلات را دارد و تلاش می‌کند اتفاق‌های مثبتی برای مردم رخ بدهد.

وزیر دادگستری با یادآوری اینکه یکی از علل وجود مشکل‌های اقتصادی و ایجاد تورم، بحث نقدینگی است خاطرنشان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم، نرخ نقدینگی ۳۹.۴ درصد بوده، ما در خردادماه سال جاری موفق به کاهش رشد نقدینگی به ۲۹ درصد شدیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم کاهش رشد نقدینگی را موضوعی بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: صادرات نفتی نیز که تا پیش از دولت فعلی کاهش داشته، در سال ۱۴۰۱ به رقم ۵۳ میلیارد دلار رسید که رکورد ۴۰ ساله بود.

رحیمی همچنین تصریح کرد: رشد اقتصادی که همه مطلع بودند قبل از این دولت به چه صورت بود، الان مطابق آمار بانک مرکزی به بیش از متوسط چهار درصد رسیده‌است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: اگر بخواهیم صادرات نفتی و غیرنفتی را با یکدیگر محاسبه کنیم، در سال ۹۹ کمتر از ۵۰ میلیارد دلار بوده، در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۹ میلیارد دلار رسید، و در سال گذشته از ۱۰۰ میلیارد دلار نیز عبور کرد.

وی ذکر این نکته که استفاده از تنخواه که موضوع مهمی است و در تورم نیز اثرگذار می‌باشد، قبلا رقم‌های قابل توجهی استفاده می‌شده است اضافه کرد: در ۱۴۰۱ بنا بر اعلام وزارت اقتصاد و اموردارایی و سازمان برنامه و بودجه، استفاده از تنخواه بانک مرکزی به صفر رسیده، و دولت تلاش کرده درآمدهایش را وصول کند و از محل درآمدها هزینه‌ها را تامین کند.

رحیمی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته برغم افزایش مصرف برق، قطعی برق خانگی نداشتیم گفت: برخی صنایع را نوبت‌بندی کردند، که بتوانند برق را تامین کنند، ولی تولید هم اضافه شده است.

وی ادامه داد: فقط بحث این نبوده، که اگر خانگی را قطع نکنیم، فشار به صنایع وارد می‌شود، در دولت سیزدهم بیش از هفت‌هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه، و تلاش جدی در این خصوص صورت گرفت.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ساخت مسکن از شعارهای اصلی دولت بود گفت: اگرچه در زمانی که مرحوم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بود، تلاش‌های بسیار زیادی شد، ولی بازده مسکن سریع مشخص نمی‌شود، با آمدن آقای بذرپاش این سرعت بسیار بالا رفته و در قم نیز اقدام‌های موثری صورت گرفته است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان موفقیت دولت سیزدهم در خرید تضمینی گندم را مورد توجه قرار داد و گفت: تامین مواد غذایی مردم مخصوصا گندم، اولویت شماره یک دولت است.

وی تاکید کرد: تا قبل از دولت سیزدهم، مبلغ خرید تضمینی گندم حدود پنج میلیون تُن بوده، امسال حدوده ۱۰ میلیون تن گندم تضمینی از مردم خریداری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این خیلی موضوع مهمی است، به‌خصوص با وضعیتی که به‌واسطه جنگ اکراین پیش‌آمد مواد غذایی کم شد ما باید توانیم لااقل عذای مردم را تامین کنیم.

وزیر دادگستری یادآور شد: در بعضی موارد در دولت بحث می‌شود اگر بخواهیم گندم وارد کنیم، حتی ممکن است، ارزان‌تر تمام شود، ولی دولت مایه گذاشت و از مردم خریداری کرد تا تولید گندم و مواد غذایی در کشور تضمین شود.

وی در بخش پایانی سخنان بیان کرد: دولتمردان استانی و مرکزی و شخص آقای رئیس جمهور تلاش دارند تا به اهداف مقدس جمهوری اسلامی که همان تامین نیازهای مردم با حفظ ارزش‌های اسلامی است، دست پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه