English

آیت الله اعرافی تاکید کرد؛

لزوم تحقق و پیاده‌سازی سند تحول در مدارس کشور

مدیرحوزه‌های علمیه گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سند تحول در مدارس کشور پیاده سازی و محقق شود و اجرای آن در مدارس غیردولتی کار بسیار ارزشمند و ستودنی است.

لزوم تحقق و پیاده‌سازی سند تحول در مدارس کشور

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علیرضا اعرافی ، مدیرحوزه های علمیه در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش بر توجه و اهتمام به تربیت نیروی انسانی را از اولویت‌های جدی و مهم کشور برشمرد و افزود: راهبری کلان مدارس غیردولتی موضوعی بسیار مهم می‌باشد زیرا در این مقوله علاوه بر سپردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به مردم، نیروهای قابل و شایسته هم در این حیطه وارد عمل می‌شوند و این مشارکت مردمی به دولت کمک می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: متولیان نظام تعلیم و تربیت باید با برنامه ریزی، رویکردهای حاکمیتی به راهبری و مدیریت مدارس غیردولتی را مورد توجه قرار دهند و روند فعالیت‌های این مدارس را با جدیت نظارت کنند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر مسئولیت پذیری و تمکین از قواعد و قوانین آموزش و پرورش از سوی همه مدارس غیردولتی در جهت بهبود کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای مدیران مدارس غیردولتی نیز حائز اهمیت است زیرا یک مدیر در کنار صلاحیت‌های معلمی باید در راهبری مجموعه مدرسه توان و مهارت کافی را داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مدیریت نظام آموزشی پیچیدگی‌های مضاعفی دارد و قابل قیاس با مدیریت در سایر بخش‌ها نیست، افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سند تحول درمدارس کشور پیاده سازی و محقق شود و اجرای آن در مدارس غیردولتی کار بسیار ارزشمند و ستودنی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دغدغه آموزش و پرورش در ابعاد مختلف نظری و علمی یک مقوله مهم و مورد توجه است، افزود: برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان یک ابتکار و خلاقیت قابل تقدیر است که امیدوارم با اجرای آن آثار مهمی در راهبری مدارس غیردولتی کشور پدید آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه