English

مدیر منطقه یک شهرداری قم خبرداد؛

تملک ۸۰ ملک در طرح بهسازی محله دروازه ری

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: در طرح بهسازی محله دروازه ری یک معبر 18 متری تعریف‌شده است که برای رسیدن به این هدف نیاز به تملک 80 ملک وجود دارد.

تملک 80 ملک در طرح بهسازی محله دروازه ری

به گزارش خبرگزاری موج قم، مجید محمدرضاخانی با اشاره به مؤلفه‌های اصلی بازآفرینی پایدار و یکپارچه محله دروازه ری به‌عنوان یکی از محلات قدیمی و شهیدپرور قم اظهار داشت: اصلاح نظام مدیریتی، توجه به مشارکت گسترده مردم، هماهنگی بین بخشی، سیاست تقاضامحور و استفاده از نیروهای متخصص ازجمله مواردی است که می‌تواند موجب عملکرد خوب در اجرای این پروژه شود.

به عقیده وی، فرسودگی و زوال شهری در محله دروازه ری حاصل نبود نگاه یکپارچه برای نظام مسائل بافت شهری است که این موضوع بر طرح‌ها  اقدامات بازآفرینی سایه افکنده است.

وی اضافه کرد: این مسائل موجب شده ساکنین نیز به‌مرورزمان انگیزه نوسازی و برنامه‌ریزی را کنار بگذارند که یک نگاه یکپارچه و جامع می‌توان نقش مهمی در موفقیت طرح‌ها و برنامه‌ها برای احیای این محله ارزشمند ایفا کند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه در طرح‌های بالادستی عرض خیابان دروازه ری 18 متری تعریف‌شده است گفت: همچنین بر اساس کمیسیون ماده پنج استان در سال 1400، حدود 13 هزار مترمربع به‌عنوان فضای شهری اعم از فضای بازی، مراکز خدمات ناحیه‌ای، مجموعه فرهنگی و ورزشی ، فضای سبز، تأسیسات و تجهیزات شهری تعریف‌شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح تعداد کل تملکات در مسیر خیابان شهدای دروازه ری 136 ملک با مساحت 12 هزار مترمربع است که از این میزان تاکنون 56 ملک در طول سال‌های متمادی تا سال 1400 تملک شده است.

رضاخانی با اشاره به اینکه 80 ملک هم معادل 6800 مترمربع باقی‌مانده است گفت:از این 80 ملک باقی‌مانده 15 ملک به مساحت 2 هزار و 100 مترمربع مسکونی، 30 ملک به مساحت 750 مترمربع تجاری و 35 ملک به مساحت 3950 مترمربع مسکونی تجاری هستند.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در اسناد مالکیتی این املاک ادامه داد: از 80 ملکی که در این پروژه باید تملک شود، 21 ملک سند تک‌برگ داشته و 30 ملک قولنامه‌ای هستند. همچنین 29 ملک مشاعی در این مسیر قرار دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه ارزش ریالی این 80 ملک 200 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود گفت: از 80 ملک در مسیر تعداد 49 ملک اولویت اول نیاز به تملک و مابقی اولویت دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه چهار ملک در مرحله توافق هستند خاطرنشان کرد: 147 نوبت اخطار به مالکین املاک در مسیر در این پروژه داده‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه