English

همکاری شهرداری قم با دانشگاه حضرت معصومه (س) برای ترویج لباس فاخر بانوی ایرانی

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم از همکاری این سازمان با دانشگاه حضرت معصومه (س) برای ترویج و معرفی تولیدات لباس فاخر بانوی ایرانی خبر داد.

همکاری شهرداری قم با دانشگاه حضرت معصومه (س) برای ترویج لباس فاخر بانوی ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج قم، مریم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبایی نژاد سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم ، با بیان اینکه مأموریت این دانشگاه در حوزه طراحی مد و لباس ایرانی مشخص‌شده است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اجتماعی جامعه ضروری است که دانشگاه اقداماتی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه‌های تدوین‌شده در زمینه طراحی مد و لباس نگاهی جامع و کامل نداشته است، گفت: در غالب طرح‌هایی که در حوزه پوشاک ایرانی اسلامی اجرا شده است، به فکر مخاطب‌شناسی در حوزه عفاف و حجاب نبوده‌ایم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به طراحی صورت گرفته در زمینه پوشاک اجتماعی بانوان ابراز کرد: به دنبال مخاطب‌شناسی در فضای مجازی برای آگاهی نسبت به سلیقه نسل جوان هستیم و مدل‌های مورد پسند جوانان را شناسایی کرده و از طراحان لباس خواسته‌ایم که مدل‌های مورد پسند نسل جوان را به مدل‌های فاخر و پوشیده تبدیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص موضوع پوشاک اجتماعی بانوان مطالعات علمی صورت گرفته است، افزود: امیدواریم که در سطح شهر مکانی به این دانشگاه اختصاص داده شود تا بتوانیم تولیدات در حوزه پوشاک را در فضایی مطلوب به نسل جوان ارائه کنیم.

بردبار خاطرنشان کر: استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل علاقه‌مندی بانوان در خصوص پوشش اجتماعی‌شان یکی دیگر از اقدامات این دانشگاه است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه حضرت معصومه(س) در زمینه محصولات مرتبط با لباس بانوان اذعان کرد: برای اینکه تولیدات صورت گرفته در حوزه لباس بانوان مورد پذیرش جامعه قرار گیرد، باید ابتدا نیاز آن در جامعه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در سرای محله کوکب، واقع در بوستان کوکب و در فرهنگسرای خانواده واقع در منطقه بنیاد ظرفیت‌های خوبی برای عرضه محصولات لباس فاخر ایرانی وجود دارد.

وی همچنین پیشنهاد داد که از ظرفیت‌های بوستان‌ها در این زمینه با توجه دقیق به شرایط فرهنگی اجتماعی استفاده شود.

طباطبایی نژاد به ظرفیت بوستان نرگس و دیگر بوستان‌های بانوان اشاره کرد و افزود: این بوستان‌ها نیز ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه و معرفی تولیدات لباس فاخر بانوی ایرانی دارند.

وی از ارائه آموزش‌های خیاطی در سراهای محله سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم خبر داد و گفت: در این زمینه می‌توانیم از دستاوردهای دانشگاه حضرت معصومه (س) استفاده بهینه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه