English

استاندار قم:

۱۳ کاروانسرای تاریخی در قم مرمت شده است

استاندار قم با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان به حوزه میراث فرهنگی اختصاص داده شده است، گفت: با وجود جذب این اعتبار تا به امروز ۱۳ کاروانسرا مرمت شده و پروژ‌های دیگری نیز در دست اقدام است.

۱۳ کاروانسرای تاریخی در قم مرمت شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در حاشیه بازدید از تپه قلی‌ درویش در گفت‌‌وگو با خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: یکی از مستنداتی که انسان می‌تواند به گذشته و تاریخ خود افتخار کند همین آثار باستانی، مذهبی و ملی است که در هر کشوری وجود دارد.

وی افزود: در واقع تمدن هر کشور بیانگر قدرت استحکام بنیان خانواده و حکومت و مردم آن سرزمین است.

استاندار قم تصریح کرد: وجود حرم مطهر بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران یکی از دلایل برکت و افتخار مردم مومن و انقلابی قم است.

وی گفت: تاریخ یک ضریبی به مردم هر منطقه‌ای می‌دهد، به استناد چیزی که کارشناسان و باستان شناسان ما می‌گویند تپه قلی درویش قدمتی بالغ‌بر ۷ هزار ساله دارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تپه قلی درویش به عنوان یک اثر باستانی گردشگرپذیر باید مورد بازدید عموم قرار بگیرد و ما آماده ساماندهی این منطقه هستیم اما باید مسائل کلان و اقتضائات قانونی را هم در نظرگرفت.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: تنها در صورتی که مشکلات حقوقی این منطقه حل شود بعد از انجام توافقات آن وقت می‌توانیم مطالعاتی در این زمینه و تبدیل شدنش به سایت موزه را آغاز کنیم.

استاندار قم تاکید کرد: در دولت سیزدهم اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به بحث میراث فرهنگی تخصیص گرفت که مرمت و بازسازی پروژه‌ها بعد از جذب اعتبار آغاز شده است.

وی در پایان مطرح کرد: به همت اداره‌کل میراث فرهنگی استان تا به امروز ۱۳ کاروانسرا در قم مرمت شده و پروژه‌هایی نیز در دست اقدام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه