English

توجه به انسان و انسان‌شناسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه جدی قرار گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در بحث معرفت‌شناسی توجه به انسان از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا باید توجه به انسان و انسان‌شناسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه جدی قرار گیرد.

توجه به انسان و انسان‌شناسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه جدی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی مصری در جلسه هیئت‌رئیسه دانشگاه که در سالن شهید مطهری ستاد دانشگاه برگزار شد، به اهمیت کسب معرفت و قرار دادن آن در کنار حکمت اشاره و اظهار داشت: این موضوع در حوزه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه در این رابطه با انسان سروکار داریم که با ابعاد جسمی، روحی، معنوی و تربیتی سروکار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در بحث معرفت‌شناسی توجه به انسان از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا باید توجه به انسان و انسان‌شناسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی موردتوجه جدی قرار گیرد. 
وی همچنین در ادامه به سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از شهدای هفتم تیر سال 1360 به دست منافقین کوردل اشاره و ابراز داشت: دشمنان انقلاب اسلامی به‌ویژه آمریکای جنایتکار در برهه‌های مختلف تاریخی تلاش‌های بسیاری کردند که جمهوری اسلامی را از طرق مختلف همچون ترور شخصیت‌ مهم، راه انداختن جنگ ترکیبی، پرداختن به موضوع حجاب و .. تغییر دهند و به مقابله با انقلاب اسلامی برخیزند اما موفق نشدند. 
دکتر مصری در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تهیه چک لیستی از سوی مراکز آموزشی درمانی به‌منظور نهادینه کردن امربه‌معروف و نهی از منکر در این مراکز و همچنین ترویج نماز در این مراکز به‌عنوان یک واجب شرعی تأکید و تصریح کرد: باید مطب‌ها، ساختمان‌های پزشکی، برخی داروخانه‌ها و کلینیک‌ها با آماده کردن این چک‌لیست از طریق آن نقش ارشادی در خصوص ترویج و اقامه نماز در مراکز آموزشی درمانی استان داشته باشیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه بر لزوم پیگیری مجدانه مسجد بیمارستان شهید بهشتی – امیرالمؤمنین(ع) تأکید و خاطرنشان کرد: برای ساخت این پروژه خیر پای‌کار است؛ لذا باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که فضاسازی معنوی هم برای همکاران پرستاری و هم پزشکان صورت پذیرد. 
وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مجموعه مدیریت روابط عمومی ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بر خود لازم می‌دانم از همکاران عزیز روابط عمومی استان که بدون چشم‌داشت و با حجم بالای کار در حال فعالیت هستند تشکر و قدردانی کنم. 
دکتر مصری به تولیدات محتوایی و چندرسانه‌ای روابط عمومی ستاد دانشگاه اشاره و عنوان کرد: تهیه و تولید کلیپ همای سلامت و همچنین انتشار خبرنامه الکترونیک حرکت در راستای نشاط‌آفرینی و امیدآفرینی است و نقش نگرشی و راهبردی مهمی در ارتقای سلامت مردم  ایفا می‌کند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه