English

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد:

ضرورت تبلیغ و تبیین اقدامات ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی در رسانه‌ها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم بر ضرورت تبلیغ و تبیین اقدامات ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی در رسانه‌ها تأکید کرد.

ضرورت تبلیغ و تبیین اقدامات ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی در رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آستانه فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در دیدار مدیرکل، روسای ادارات شهرستانی و کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به مفاهیم نهفته در آیه 39 سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کَفى‌ بِاللَّهِ حَسِیباً» و نسبت فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی با این آیه اظهار داشت: کار سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغ رسالات الله است. در این آیه بحث خشیت از خداوند مطرح است چون در راه رسالات الهی مشکلات زیادی وجود دارد. اما اگر نگاه انسان به خداوند باشد، از حاشیه‌ها و نفوذی‎ها و عوامل سلطه و فشار هرگز نمی‌ترسد.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه تبلیغ و تبیین مواضع و کارکردهای سازمان تبلیغات اسلامی در رسانه‌ها باید متناسب با فهم مردم باشد، گفت: باید به این نکته توجه داشت که از صدر اسلام تاکنون هیچ گاه امکانات و ظرفیت‌های تبلیغی به اندازه امروز نبوده است.

وی مساجد را یکی از عرصه‌های مهم تبلیغی ذکر کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب، امام جماعت را مسئول طبیعی مسجد می‌دانند. تحقق این مطالبه ایشان مستلزم رعایت دو نکته مهم است؛ اول اینکه امام جماعت این فرمایش مهم مقام معظم رهبری را فهم کند. دوم اینکه در عمل هم رعایت کند. یعنی علاوه بر اینکه افراط و تفریط نکند، مدیریت مسجد را خودش به عهده بگیرد.

آیت‌الله سعیدی همچنین بر لزوم پرهیز از بزرگنمایی مسائل مساجد و مشارکت‌دادن نوجوانان و جوانان در برنامه‌های مساجد تاکید کرد و افزود: این نکته باید برای امامان جماعات و همه ارکان مساجد تبیین شود که مسجد سنگر اسلام و انقلاب است و این انقلاب ذیل عنایات حضرت ولیعصر(عج) و تحت زعامت ولی فقیه شکل گرفته است. بنابراین مدیریت مساجد باید با دیدگاه ولی فقیه هماهنگ باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم تصریح کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده و تداوم و استمرار این انقلاب هم باید در مساجد باشد. اینکه ممکن است گفته شود مساجد در حدوث انقلاب اسلامی نقش داشتند و دیگر در تداوم انقلاب نباید نقش داشته باشند، حرف غلطی است.

آیت‌الله سعیدی بر ضرورت همفکری و تعامل با ائمه جمعه استان و توجه به مولفه‌های مهم همچون تدبیر، بسیج، بصیرت و واقع بینی در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد و گفت: همه اصناف را مخاطب سازمان تبلیغات اسلامی بدانید و برای آنها برنامه داشته باشید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های تحولی سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کرد که مورد تقدیر آیت‌الله سعیدی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه