English

وضع قوانین مناسب برای مقابله با تخلف

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌گفت: برخی از نارسایی‌ها در کشور به خاطر تخلف برخی از افراد است که باید با وضع قوانین مناسب از این امور جلوگیری شود.

وضع قوانین مناسب برای مقابله با تخلف

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: برخی از نارسایی‌ها هم به خاطر این است که افراد تجربه کافی ندارند که در این زمینه هم باید هم از تجربه افراد داخل کشور ولو از جناح‌های دیگر استفاده کرد و نیز باید از تجربه کشورهای دیگر که با مسائل دینی ما منافاتی ندارد استفاده شود.

وی با اشاره به فرصت‌های معنوی ابتدای ماه ذی الحجه اظهار کرد: مسئولان و تأثیرگذاران در جامعه باید علاوه بر ارتباطات کاری، ارتباطات معنوی خود را نیز تقویت کنند زیرا بسیاری از حوائج و نیازها در این فرصت ها شناسایی می‌شود و بسیاری از آسیب ها خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا (س) است گفت: یکی از وظایف بازنشستگان انتقال تجربیات خود به جوانان است و امروز باید از امیدها به جوانان گفت و جوانان را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ با اشاره به اینکه مسأله بازنشستگی در اسلام پیشینه دارد گفت: امیرالمؤمنین(ع) در رابطه با مرد نابینای نصرانی که از ایشان تقاضای کمک کرد به اصحاب خود فرمودند او تا زمانی که توان داشت کار کرد و اکنون که توان کار ندارد او را واگذاشته اید؟ سپس حضرت دستور دادند که از بیت المال برای او مقرری تعیین و پرداخت شود.

سعیدی احترام به بازنشستگان را گواراتر از هر حقوقی برای آنان دانست و گفت: اگر چنانچه بازنشستگان تحقیر شوند آثار منفی برای افرادی که امروز کار می‌کنند خواهد داشت بنابراین باید از تجربه آنان در پیشبرد امور استفاده کرد و جوری نباشد که احساس کنند ،کنار گذاشته شده‌اند.

وی تغییر دولتها را فرصت خوبی برای وضع قواعد جدید عنوان کرد و گفت: دستگاه‌هایی که به نوعی به حیات خلوت برخی از دولت‌ها تبدیل شده اند را باید مدیریت کرد و با گذاشتن افراد متخصص و امین در آنها، راه های نفود و انحراف را بست.

وی با بیان اینکه انسان‌های با تقوا بن‌بست‌ها را باز و انسان‌های بی‌تقوا راه‌های باز را به بن‌بست تبدیل می‌کنند، افزود: باید سعی شود در دستگاه‌هایی که با مشکلاتی روبرو هستند انسان های با تقوا را به کار گرفت تا از بن‌بست های به وجود آمده عبور کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه