English

رئیس بنیاد نخبگان استان قم:

دانشگاه حضرت معصومه (س) اولین دانشگاه دارای سامانه جامع در مهارت آموزی و کارآفرینی

سید سعید رضا منتظری در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولین دانشگاه حضرت معصومه (س)، این دانشگاه را اولین دانشگاهی دانست که از سامانه جامع کارآفرینی و مهارت افزایی بهره برداری نموده است.

دانشگاه حضرت معصومه (س) اولین دانشگاه دارای سامانه جامع در مهارت آموزی و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری موج قم، منتظری، رئیس بنیاد نخبگان استان قم در دیدار با رئیس و مسئولان دانشگاه حضرت معصومه (س) در حوزه کارآفرینی، با اشاره به عدم کفایت مباحث تئوری و راهگشا نبودن آن، اقدام برای مهارت افزایی دانشجویان را حائز اهمیت دانست و گفت: این که این موضوع مهم در دانشگاه حضرت معصومه(س) به شکل یک محصول منسجم و بستری متمرکز درآمده، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: طبق گزارش هایی که داریم، دانشگاه حضرت معصومه (س) اولین دانشگاهی است که به صورت کامل و جامع با ایجاد بستری یک پارچه به مهارت افزایی و آموزش کارآفرینی و حمایت از ایده ها پرداخته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم لزوم آشنایی اساتید و دانشجویان با طرح های مختلف این بنیاد را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از دانشجویان و اساتید توانایی و شرایط بهره مندی از طرح های مختلف بنیاد نخبگان مانند طرح شهید بهشتی، شهید احمدی روشن و . را دارند اما از آن طرح ها اطلاعی ندارند.

وی اظهار داشت: سامانه آرمان دانشگاه حضرت معصومه (س) ظرفیت مناسبی برای معرفی و آشنایی دانشجویان و اساتید با طرح های بنیاد ملی نخبگان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم بر لزوم تعامل بنیاد و دانشگاه تاکید کرد و گفت: یکی از زمینه های همکاری، معرفی منابع انسانی نخبه به دانشگاه هاست که بر اساس بانک اطلاعاتی که از نخبگان داریم می توانیم افراد مناسبی را برای جذب در دانشگاه ها به عنوان عضو هیات علمی یا کارمند پیشنهاد دهیم.

دکتر منتظری ایجاد زمینه برای آشنایی بیشتر دانشجویان با صنعت را از دیگر حمایت های بنیاد نخبگان عنوان کرد و تشریح کرد: بنیاد نخبگان برای هر دانشگاه سهمیه هایی به منظور بازدید دانشجویان از صنعت بر مبنای طرح پیشنهادی اساتید در نظر گرفته که طی آن هزینه های لازم برای برگزاری بازدید ها از سوی بنیاد تامین می شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم به طرح بورسیه صنعتی به عنوان جدید ترین طرح این بنیاد اشاره کرد و توضیح داد: روند اجرایی این طرح به صورت خلاصه بدین ترتیب است که دانشگاه ها بر اساس ارتباطی که با صنعت دارند، نیازمندی های صنایع و ظرفیت های موجود در دانشگاه را تطابق داده و بر آن مبنا، درخواست دانشجوی بورسیه از سوی کارخانه یا شرکت مربوطه در سامانه بنیاد نخبگان به آدرس sina.bmn.ir/34 را ارائه می دهند.

وی ادامه داد: پس از تایید کارگروه مربوطه نامه درخواست سهمیه از سوی دانشگاه به سازمان سنجش ارسال شده و در سهمیه جذب دانشجوی بورسیه مربوط به دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته قرار می گیرد و دانشجویان می توانند آن رشته محل را انتخاب نمایند

دکتر منتظری افزود: سازمان سنجش سه برابر ضرفیت را به دانشگاه اعلام می کند که پس از مصاحبه با افراد معرفی شده، بهترین آن ها برای تحصیل در دانشگاه و بورسیه بنگاه اقتصادی مربوطه انتخاب شده و تحت حمایت های بنیاد قرار می گیرند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم اظهار داشت: همچنین دانشگاه ها در صورت شناسایی دانشجویان نخبه در حال تحصیل و بنگاه اقتصادی نیازمند به آن دانشجو می توانند درخواست بورسیه آن دانشجو را نیز به بنیاد ارسال کنند که در صورت تایید کارگروه، بورسیه دانشجوی نخبه در حال تحصیل هم انجام شود.

دکتر مریم بردبار، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز با تشریح سامانه آرمان دانشگاه و توضیح قسمت های گوناگون آن گفت: این سامانه با ارائه دوره های مختلف شامل مهارت های ضروری، مهارت های تخصصی رشته تحصیلی و مهارت های لازم برای کارآفرینی و ورود به زیست بوم فناوری و نوآوری آن ها را با اطلاعات مورد نیاز برای ایده پردازی، ایده پروری، تولید و کارآفرینی آشنا می سازد.

وی افزود دانشجویان در این سامانه با انجام تست های استعداد یابی و شخصیت شناسایی در مسیر استعدادهای خود رشد داده می شوند.

دکتر بردبار افزود: ایده های دانشجویان در این سامانه ثبت شده و ضمن حمایت مرکز کارآفرینی دانشگاه از آن ها از مرحله ایده تا فروش، محصولات آن ها از طریق فروشگاه سامانه به مشتریان عرضه می شود.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) اظهار داشت: این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی، بر اساس شرایط و خصوصیات هر دانشجو مجموعه از فرصت های شغلی واقعی را از بستر اینترنت جمع آوری کرده و به دانشجو ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: ارتباط دانشجویان پس از دانش آموختگی نیز با این سامانه تداوم خواهد داشت.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) به نخبه پروری به عنوان یکی از مهمترین وظایف دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه حضرت معصومه (س) تمام تلاش خود در راستای تربین دختران و نخبه پروری را به کار خواهد بست و در این راه نهایت تعامل با بنیاد نخبگان را خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه