English

دولتمردان و مسئولان قوه قضاییه وظایف سنگینی بر عهده دارند

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: دولتمردان و مسئولان قوه قضاییه وظایف سنگینی بر عهده دارند.

دولتمردان و مسئولان قوه قضاییه وظایف سنگینی بر عهده دارند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری روز پنجشنبه در سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان در بقعه علی ابن بابویه شهر قم اظهار داشت: علما و بزرگان زیادی در طول تاریخ تلاش و مجاهدت کردند تا اصل دین اسلام به دست ما برسد.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۴۳ سال توفیق خدمت به نظام اسلامی نصیب مسئولان فعلی شده است، نظامی که بر پایه فداکاری‌های شهدا و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به پیروزی رسید و تثبیت شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی خاطرنشان کرد: همه این بزرگان خون خود را فدا کردند تا احکام اسلامی به درستی اجرا شوند.

مظفری گفت: مراجع تقلید و علمای اسلام در آسایش و رفاه زندگی نکردند؛ بلکه با مشقت و سختی فراوان، به این نتایج دست یافتند و برخی از آن‌ها جانشان را بر سر این کار گذاشتند و اینجاست که در روایت می‌خوانیم «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» و امروز حوزه علمیه قم سرآمد و تداوم این حرکت عظیم علمی و مجاهدت سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود: حوزه قم در کنار دیگر حوزه‌های علمیه شیعی در ایران و خارج از ایران تلاش می‌کند با تربیت شاگردان و سربازان امام صادق(ع)، از میراث بزرگ فقهی و علمی تشیع پاسداری و برای ادامه این مسیر، طلابی را در شان و تراز مکتب اهل بیت(ع) آماده ورود به میدان کنند.

وی امام راحل(ره) را یکی از محصولات ممتاز حوزه‌های علمیه شیعی برشمرد و افزود: ایشان با رهبری انقلاب اسلامی، موجب تغییراتی جهانی شدند و این همه برکت و ثمره مثبت را برای جهان اسلام به ارمغان آوردند.

مظفری با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی و مراجع عظام تقلید هم محصول حوزه علمیه قم بوده‌اند، گفت: اگر روزی علی ابن بابویه قمی و فرزندش شیخ صدوق، آثار حدیثی و فقهی بزرگی را به رشته تحریر درآوردند و منبع عظیمی برای حوزه‌های علمیه به وجود آوردند، امروز هم مراجع تقلید در همان مسیر گام بر می‌دارند و طلاب علوم دینی هم برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک حوزه‌های علمیه به مسئولان جمهوری اسلامی با توسعه فقه حکومتی بیان کرد: دولتمردان و مسئولان قوه قضاییه وظایف سنگینی بر عهده دارند که شامل فهم درست احکام اسلامی و اجرای صحیح آن‌هاست و اگر مشکلی وجود دارد، در یکی از این دو بخش است.    

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه