English

آئین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش برگزار می‌شود

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای والامقام استان قم از برگزاری آئین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در روز پنج‌شنبه خبرداد.

آئین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم،  امیر سرتیپ خلبان علی اکبر طالب‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری آئین گرامیداشت 565 شهید ارتش در استان قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) بنیاد شهید برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور سالیان سال است درگیر جنگ نرم است، اظهار کرد: امروز نیازمندیم که فرهنگ ایرانی اسلامی خود را در خانواده‌های خود پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این کشور شاهد الگوهای بسیاری هستیم، مطرح کرد: باید در راستای معرفی این گونه الگوها به گونه‌ای عمل کنیم که فرزندان ما از الگوهای غربی استفاده کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه دایره ایثارگری نیروی انسانی ارتش وظیفه دل‌جویی و سرزدن به خانواده‌های شهدا را بر عهده دارد، عنوان کرد: رسیدگی به وضعیت خانواده‌های 565 شهید ارتش بر عهده آجا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اهدای تجهیزات به موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) ازجمله برنامه‌های یادواره شهدا است، تصریح کرد: غبارروبی گلزارشهدا در روز چهارشنبه، و مراسم اصلی یادواره شهدا نیز در روز پنج شنبه ساعت 18 با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

طالب زاده با اشاره به اینکه نخستین تحریم کشور در حوزه صنایع هوایی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز که هواپیماهای ما درحال پرواز هستند با وجود این‌گونه تحریم‌ها نمونه‌ای از خودکفایی نیروی هوایی است.

در ادامه امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس و شهدای ارتش جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به بیان مقام معظم رهبری گنجینه ارزشمندی است که باید از آن استفاده کنیم، مطرح کرد: آرامش و حاشیه امنی که امروز در کشور شاهد آن هستیم را مدیون فرهنگ ایثار و شهادت ایرانیان هستیم.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری با اشاره به اینکه بخشی از این فرهنگ به روحیه پهلوانی ایرانیان باز می‌گردد، عنوان کرد: این فرهنگ پهلوانی با فرهنگ تشیع ترکیب شد و جوانان ما توانستند در مقابل خباثت صدام ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی پیش از شروع جنگ شهید داده است، خاطرنشان کرد: این نیرو بارها پیش از آغاز جنگ هشدار آماده‌سازی عراق برای حمله همه جانبه را داده بود.

رودباری با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش زودترین پاسخ را به حمله صدام داد، تصریح کرد: در ۶ روز نخست جنگ تنها نیروی هوایی بود که توانست خود را منسجم کرده و پاسخ عملیات‌های صدام را بدهد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی مردمی‌ترین و دموکراتیک‌ترین جنگ تاریخ است، یادآور شد: تمام ما فرزندان این مرز و بوم هستیم و ارتش و سپاه و بسیج و ... تفاوتی ندارند.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری افزود: در آن زمان امثال شهید آوینی را نداشتیم که بتوانند این رشادت‌ها را منتشر کنند.

وی با اشاره به عملیات حمله به اچ۳، ابراز کرد: حدود ۴۴۸ عملیات در دوران دفاع مقدس انجام شد و بدون استثنا اگر حمایت نیروی هوایی در این عملیات‌ها نبود، شاید سرونوشت به شکل دیگری رقم می‌خورد.

رودباری اضافه کرد: شهید اسکندری یکی از گم‌نام‌ترین شهدای خلبان است که در تمام عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشته است.

وی با بیان اینکه هزاران فیلم سینمایی می‌توان از شهدای دفاع مقدس ساخت، ادامه داد: باید در راستای معرفی این الگوها به شکل بهتری عمل کنیم تا فرزندانمان به دنبال الگوهای پوچ غربی نروند.

در پایان نیز  خوش گفتار با اشاره به اینکه فعالیت‌های یادواره‌ شهدا از اردیبهشت ماه آغاز شده است، اظهار کرد: رشادت‌های بسیاری توسط نیروهای هوایی در طول دوران دفاع مقدس رقم خورده است.

وی با بیان اینکه باید این رشادت‌ها را ارج بنهیم، عنوان کرد: در استان قم اگرچه یگان مشخصی برای ارتش نداشتیم ولی قمی‌ها در دوران دفاع مقدس توانسته‌اند در ارتش و بخش نیرو هوایی بدرخشند.

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای والامقام استان قم با اشاره به حضور خانواده‌های شهدا همزمان با روز چهارشنبه در گلزار شهدا، مطرح کرد: برنامه روز پنج‌شنبه نیز در ساختمان شهرداری از ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین و بیان ارزش‌ها بر عهده خبرنگاران است، خاطرنشان کرد: اگر اصحاب رسانه در این حوزه با جدیت فعالیت داشته باشند، شاهد ادامه راه شهدا در نسل‌های آینده نیز خواهیم بود.

خوش گفتار با اشاره به اینکه ارتش ۵۶۵ شهید را در استان قم دارد، تصریح کرد: این تعداد شهید در سه گروه زمینی، هوایی و دریایی تقسیم شده است که برنامه سرکشی به خانواده‌های آن‌ها نیز دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه به صورت ماه به ماه توسط نیروهای مختلف برگزار می‌شود، یادآور شد: یک هواپیمای توپولوف و یک هواپیمای f۴ و یک هواپیمایی توپولوف عراقی که از هم متلاشی شده است نیز در باغ موزه دفاع مقدس نصب خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه