English

برگزاری جشنواره ایده‌های فناورانه در قم

دبیر اجرایی جشنواره ایده‌های فناورانه از برگزاری جشنواره ایده‌های فناورانه در قم خبر داد.

برگزاری جشنواره ایده‌های فناورانه در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی اقبالی روز شنبه در نشست خبری، ابراز داشت: جهاد تبیین و امیدآفرینی با برگزاری جشنواره ها از اهداف مجموعه بسیج دانشجویی استان قم است.

دبیر اجرایی جشنواره ایده‌های فناورانه تصریح کرد: طبق سیاست گذاری های کلان کشور تعداد شرکت های دانش بنیان از ۶ هزار شرکت کنونی باید به ۱۲ هزار شرکت افزایش یابد و لازم است تا قم سهم بالایی در برخوداری از شرکت های فناور و خلاق داشته باشد.

وی ادامه داد: تحقق بخشی به شعار سال، اعتلای نقش دانشگاه ها در جذب و بکارگیری نخبگان، ترویج ایده پردازی در جامعه، ایجاد نشاط و طراوت علمی پژوهشی، گسترش فرهنگ خلاقیت و فناوری، زمینه سازی بروز ابتکار و نوآوری دانشجویان و توسعه فرهنگ کارآفرینی جزء اهداف اصلی این جشنواره است.

اقبالی اظهار داشت: اعلام فراخوان این جشنواره از سوم خردادماه آغاز می شود و تا ۳۱ شهریورماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می توانند در رشته های مربوط به فنی مهندسی آثار خود را به سامانه ای که به زودی اعلام می شود ارسال کنند.

 دبیر اجرایی جشنواره ایده های فناورانه خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره ۱۳ آبان ماه سال جاری در فردیس فارابی دانشگاه تهران در قم ترتیب خواهد یافت.

رییس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران نیز در این نشست خبری با اشاره به شعار سال، بیان کرد: دانشگاه های امروز کشور دانشگاه های نسل پنجم نام گرفته اند و باید دانشگاه ها با پرداختن به مسوولیت اجتماعی نسبت به انسان سازی و امیدآفرینی در جامعه اقدام کنند.

حمید زارع با تاکید مجدد بر اهمیت امیدآفرینی در دانشگاه ها، ادامه داد:دانشگاه ها باید با امیدآفرینی و ایجاد انگیزه، جوانان و نخبگان را مجذوب و علاقه مند جهت توسعه و پیشرفت کشور نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه