English

انقلاب اسلامی بازتولید مبعث پیامبر اکرم (ص) است

خطیب نماز جمعه قم گفت: انقلاب اسلامی بازتولید مبعث پیامبر اکرم (ص) است.

انقلاب اسلامی بازتولید مبعث پیامبر اکرم (ص) است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به ولات امام حسین (ع) عنوان کرد: پیامبر (ص) می‌ فرماید: همانا برای حسین در دل‌های مؤمنان محبتی عمیق پنهان است و حسین دری از درهای بهشت است و قسم به آن که جانم در دست او است حسین در آسمان‌ها بیش از روی زمین به عظمت یاد می‌شود.
وی با اشاره به ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جانبازان یادگار آزمایش‌های بزرگ ملی محسوب می ‌شوند و ملت ایران باید همیشه به آن‌ها به عنوان الگوی مقاومت ارج بنهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز مبعث پیامبر (ص) یکی از مهم‌ترین شعارها و جهت‌گیری‌های پیامبر (ص) را مقابله با جاهلیت دانستند و تصریح کردند که این جاهلیت‌ها امروز هم هست.
وی گفت: انقلاب اسلامی بازتولید مبعث پیامبر اکرم (ص) است که در این عصر اتفاق افتاده و امام خمینی (ره) توانستند بر اساس تعالیم اسلام، آموزه‌های بعثت، بر پایه پیام غدیر خم و نهضت درس‌آموز عاشور اسلام ناب را بازتولید کنند و ظرفیت مرجعیت شیعه در عصر غیبت را تبدیل به انقلاب اسلامی کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، بابیان اینکه انقلاب اسلامی امتداد انقلاب انبیا است؛ ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مبعث به پیوستگی دین مبین اسلام با عرصه سیاست تاکید کردند و نقطه اوج نهضت نبوی را تشکیل حکومت اسلامی دانستند.
وی گفت: جاهلیت دوران پیامبر (ص) مبتنی بر توحش، طمع، ثروت، زیاد خواهی استکبار، شهوت، لجاجت و خیره‌سری بود که همین مؤلفه‌ها را به شکل پیچیده‌ای در جاهلیت جدید در آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنید.
وی بابیان اینکه امروزه آمریکا وحشی برای فروش سلاح‌هایشان جنگ‌های منطقه و بین‌المللی راه می‌اندازند، افزود: جاهلیت جدید استکباری، بحران‌خیز و تولیدکننده بحران‌های زیادی است که برای ادامه حیاتشان بحران‌های زیادی را ایجاد می‌کنند که راه پایان بخشیدن به بحران‌ها این است که مدیریت جهانی به دست انسان صالح بیفتد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم، بیان کرد: بدون شک دولت محترم تلاش و اراده زیادی برای بهبود معیشت مردم دارد؛ اما استمرار وضعیت گرانی، مردم را به سختی و رنج انداخته است و لازم است که بازنگری در این خصوص انجام شود.
آیت الله سعیدی در خطبه اول در رابطه با آیه ۴۲ سوره توبه عنوان کرد: این آیه به بیان حالات و رفتارهای منافقانه عده‌ای پرداخته است که در راه اسلام اخلال‌گری می‌کردند که خداوند در جنگ تبوک از رفتار آن‌ها پرده‌برداری می‌کند.
وی افزود: خداوند می‌فرماید وقتی مؤمنین آیاتی درباره جهاد می‌شنیدند خودشان را تجهیز می‌کردند و به جبهه می‌رفتند؛ اما زمانی که منافقین این آیات را می‌شنیدند بهانه می‌کردند به جهاد نمی‌رفتند و بیان می‌کردند که این جنگ برای ما فایده‌ای ندارد.
خطیب نماز جمعه قم، با بیان اینکه این آیه به دلایل روحی و روانی نرفتن این افراد به جبهه و عاقبت سو شان می‌پردازد، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید که آن‌ها فقط به عذر و بهانه بسنده نمی‌کنند و به زودی نزد شما می‌آیند و قسم می‌خورند که اگر ما قدرت داشتیم با شما به جبهه می‌رفتیم که قرآن می‌فرماید این افراد با این دروغ‌ها فقط خودشان را هلاک می‌کنند.
وی گفت: این افراد فقط مربوط به جنگ تبوک و زمان پیامبر (ص) نیستند بلکه در هر جامعه‌ای گروهی تنبل و طماع وجود دارند که منتظر هستند لحظه پیروزی فرا برسد و خودشان را جلوتر از همه جا بزنند و خود را نخستین جهاد کننده معرفی می‌کنند که برای مدیران و مسئولان با بصیرت لازم است این افراد را از ابتدا شناسایی کنند و اگر قابل هدایت نیستند از حوزه مدیریت خودشان دور کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه