English

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در قم آغاز شد

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در قم آغاز شد.

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در قم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی نیک با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی در قم فرسوده است، درصورتی‌که ناوگان تاکسیرانی در شهر قم در انتقال مسافر و سفرهای درون‌شهری سهمی ۱۴ درصدی دارد.

وی دغدغه شهرداری مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی را موردتوجه قرار داد و افزود: شهرداری قم بعد از متوقف شدن نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد از قطع تسهیلات دولتی و افزایش قیمت خودرو، ‌به دنبال راهکارهایی برای نوسازی بوده و تلاش ‌کرده از طریق منابع داخلی و اعطای تسهیلات کم‌بهره بتواند در این حوزه گام‌های مؤثری بردارد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، از برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده مدل ۱۳۸۰ و قبل از آن خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توانسته‌ایم از طریق منابع داخلی و توافق با بانک، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده مدل ۱۳۸۰ و قبل از آن را به‌صورت پایلوت آغاز کنیم.

وی از اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به توافقی که با بانک انجام‌شده تسهیلاتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضیان اختصاص داده‌شده و روند اداری افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند در حال انجام بوده و تعدادی از پرونده‌ها به بانک ارجاع داده‌شده است.

نیک، نحوه پرداخت مابه‌التفاوت قیمت خودروها را تشریح کرد و گفت: قیمت خودرو تاکسی پژو حدود ۱۴۲ میلیون و تاکسی سمند در حدود ۱۶۲ میلیون تومان است که صاحبان خودرو باید مابه‌التفاوت آن را شخصاً پرداخته کنند و همچنین می‌توانند خودروی خود را نیز به‌عنوان خودرو اسقاطی فروخته و مبلغ آن را نیز دریافت کنند.

وی در پایان با تأکید دوباره بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: این طرح به‌صورت پایلوت آغازشده و در صورت موفقیت ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم در کمترین زمان شاهد نوسازی و کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی بوده و خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه