English

پلمپ شدن ۱۱ واحد صنفی در قم به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از پلمپ شدن ۱۱ واحد صنفی در قم به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی خبر داد.

پلمپ شدن ۱۱ واحد صنفی در قم به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج قم، نرگس جعفری در این زمینه افزود: این واحدها شامل اغذیه‌فروشی، قلیانسرا، لبنیاتی، آبمیوه و بستنی‌فروشی است که به علت بی‌توجهی نسبت به اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغی، پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۷۷۴ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان قم در یک هفته گذشته انجام شد که در نتیجه آن ۸۴۷ اخطاریه صادر و واحدهای صنفی متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تصریح کرد: همواره بین میزان رعایت اصول بهداشتی و ابتلا به کرونا رابطه مستقیمی وجود دارد، متاسفانه همچنان رعایت میزان دستورالعمل‌های بهداشتی از ۶۰ درصد کمتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت هفته سلامت مردان،‌ گفت: مردان در جامعه بعد از شیوع بیماری کرونا در معرض بیشترین آسیب قرار گرفته‌اند و لازم است در سیاست‌های کلان بهداشت و درمان توجه بیشتری به سلامت مردان در جامعه شود.

سیامک محبی افزود: از اول اسفندماه به مدت یک هفته و با شعار «واکسیناسیون حداکثری(کرونا) محافظت جمعی» هفته سلامت مردان نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: حفظ سلامتی در مردان علاوه بر آن‌که سبب حفظ نیروی مهم مولد در جامعه می‌شود، بر کیفیت زندگی خانواده‌ها نیز تاثیرگذار است، ازاین‌رو متخصصان سلامت و پزشکان به خاطر مسوولیت‌های فراوان مردان در قبال خود و خانواده، آن‌ها را به تلاش برای حفظ سلامتی‌شان در تمام مراحل و سنین تشویق می‌کنند.

وی با بیان این‌که متاسفانه اغلب مردان به حفظ سلامت جسم و روح خود چندان توجهی نمی‌کنند، ادامه داد: معمولا مردان کمتر بیماری خود را می‌بینند و به ظاهر سلامت بدن اهمیت می‌دهند، توجه کمتری به علائم هشداردهنده دارند، بسیار دیرهنگام به مراکز بهداشت و درمانی مراجعه می‌کنند، همه این موارد باعث می‌شود مردان بیشتر از زنان در معرض خطر قرار بگیرند.

به گفته محبی، داشتن برنامه مشخص، تغییر نگرش و افزایش آگاهی‌های مردان نسبت به سلامت جسمی و روحی در بحران کرونا ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در جلوگیری از ابتلا به  بیماری کرونا، افزود: باید در جامعه فرهنگ پیشگیری قبل از درمان نهادینه شود و همچنین سعی کنیم سطح سواد سلامت جامعه را بالا ببریم، در این راستا لازم است همه مردم با حداقل اطلاعات مورد نیاز برای سلامت بدنی و روحی آشنایی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه