English

برخورد سخت رضاخان با منتقدین روحانی، هنرمند و سران عشایر از نقاط سیاه در حکومت رضاخان پهلوی است

امام جمعه شهرستان کهک گفت: برخورد سخت رضاخان با منتقدین از روحانیون، هنرمندان و سران عشایر؛ از نقاط سیاه در حکومت رضاخان پهلوی است.

برخورد سخت رضاخان با منتقدین روحانی، هنرمند و سران عشایر از نقاط سیاه در حکومت رضاخان پهلوی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن صبوری فیروزآبادی امام جمعه شهرستان کهک در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع کهک برگزار شد؛ با اشاره به شبهه وجود دیکتاتوری در نظام ولایت فقیه از سوی برخی معاندان یا جاهلان گفت: بر اساس مبانی سیاسی اسلام اساساً هیچ انسانی حق حکومت و امر و نهی نسبت به دیگران را ندارد و لذا فقیه عادل نیز از این جهت حق حاکمیت دارد که از جانب خداوند و معصومین (ع) به او اذن حاکمیت اعطا شده است.

وی به سالروز کودتای سیاه در سوم اسفند و حاکم شدن رضاخان پهلوی بر مقدرات کشور اشاره کرد و گفت: بخشیدن بسیاری از نقاط حساس کشور به کشورهای دیگر مانند رشته کوه آرارات به ترکیه، دشت ناامید در سیستان و بلوچستان به افغانستان و دهکده توریستی فیروزه به روسیه سابق، از مصادیق پایمال‌ نمودن تمامیت ارضی کشور توسط وی است.

 صبوری فیروزآبادی مبارزه با مظاهر دینی و اسلامی را از دیگر نقاط تاریک در کارنامه رضاخان دانست و گفت: مبارزه با مظاهر دینی و اسلامی همچون حجاب و عزای سیدالشهدا(ع) یکی دیگر از نقاط تاریک در کارنامه رضاخان است.

خطیب جمعه کهک تصریح کرد: برخورد سخت رضاخان با منتقدین از روحانیون، هنرمندان و سران عشایر؛ یکی دیگر از نقاط سیاه در حکومت چندساله رضاخان پهلوی است.

وی در پایان ضمن اشاره به وضعیت نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی در مسیر قم به منطقه گردشگری کهک گفت: برنامه‌ریزی مسئولان و مشارکت خیرین در گسترش نمازخانه‌ها و مساجد در نقاط گردشگری این شهرستان لازم و ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه