English

بدنبال حذف آبیاری سنتی تانکری در فضای سبز شهر قم هستیم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تلاش برای حذف آبیاری سنتی تانکری در فضای سبز شهر قم خبرداد.

بدنبال حذف آبیاری سنتی تانکری در فضای سبز شهر قم هستیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با اشاره به افزایش بهره‌وری منابع آب با حذف حداکثری روش سنتی آبیاری تانکری اظهار کرد: در فضای سبز شهری یکی از روش‌های آبیاری خصوصاً در حاشیه شوارع و معابر شهری استفاده از روش سنتی آبیاری تانکری به دلیل محدودیت شبکه آبیاری است و در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت ماشین‌آلات و تجهیزات هزینه این روش به‌شدت افزایش‌یافته و از طرفی راندمان این روش به نسبت آبیاری تحت‌فشار به‌مراتب پایین‌تر است.

وی ادامه داد: به همین خاطر در کارگروه‌های تخصصی سازمان پارک‌ها، یکی از اولویت‌های فضای سبز شهر قم این موضوع قرار گرفته که با احداث شبکه آبیاری تحت‌فشار شاهد افزایش حداکثری بهره‌وری منابع آب و افزایش راندمان آبی در حوزه فضای سبز باشیم که در نتیجه افزایش کیفیت فضای سبز هم محقق می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به گردآوری اطلاعات و آمار آبیاری سنتی سطح شهر ابراز کرد: جلسات هماهنگی و بررسی‌های اولیه در خصوص این پروژه انجام‌شده و اولویت‌هایی در این حوزه ازجمله استفاده از شبکه آب خام، مسائل ترافیکی، هزینه‌های اجرا، محدودیت‌های زمانی و مکانی وجود دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مراحل ابتدایی کار آغاز و بیش از ۳۰ میلیارد ریال لوله و اتصالات خریداری‌شده است افزود: یکی از موارد مدنظر فصل اجراست که در حال حاضر به دلیل سرمای هوا میزان آبیاری کمتر و آسیب درختان کمتر است و بهترین زمان برای اجرای این پروژه در همین فصل سرما است.

جوادیان خاطرنشان کرد: برآورد هزینه این پروژه در مرحله نخست بیش از ۷۰ میلیارد ریال است و تلاش داریم عمده پروژه تا پایان امسال تکمیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه