English

انتشار کتاب «سبک معیشت معصومان(ع)» در قم

کتاب «سبک معیشت معصومان(ع)» اثر یدالله مقدسی توسط موسسه بوستان کتاب در قم منتشر شد.

انتشار کتاب «سبک معیشت معصومان(ع)» در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، کتاب « سبک معیشت معصومان(ع) » اثر یدالله مقدسی  کتاب در ۱۴۳ صفحه منتشر شد. تامین معیشت، اهمیت فراوانی در زندگی انسان دارد، زندگی در دنیا که انسان را به سوی بهره برداری از مواهب طبیعی سوق می دهد، نیازمند برنامه اقتصادی سالم و جامعی است؛ برنامه ای اقتصادی که ضریب اشتباه را به حداقل برساند. به ویژه اگر برنامه ای متصل به منبع الهی باشد و بتوان با آسودگی خاطر آن را اجرا کرد. سیره معیشتی معصومان(ع)، از چنین ویژگی ای برخوردار است و علاوه بر اتصال به منبعی قابل اعتماد و دور از خطا، راهکارهای دست یافتنی دارد.

کتاب «سبک معیشت معصومان(ع)» که با استفاده از گزارش های فراوان متون اسلامی درباره سبک زندگی اقتصادی معصومان(ع) فراهم آمده است، به معرفی منبع درآمد، فعالیت های اقتصادی و هزینه های معصومان(ع) می پردازد.

این اثر در ۴ فصل و ۹ گفتار تهیه و تألیف شده است؛ فصل اول، ابتدا شرایط و بایسته های راه اندازی یک فعالیت اقتصادی و سپس، قوانین کسب و کار را از منظر معصومان(ع) بیان می کند تا کسی که در عرصه فعالیت مالی وارد می شود و شغلی را فراهم می آورد، به این قوانین پایبندی داشته باشد و به آنها عمل کند. در انتهای این فصل نیز به اقدام های عملی که افراد در کسب درآمد و سودآوری باید انجام دهند، پرداخته شده است.

فصل دوم، منبع درآمدی معصومان(ع) را مطرح می کند که ایشان با فعالیت های تولیدی(کشاورزی، دامپروری، دستی و هنری) و غیر تولیدی (تجاری، ارث، قرض و عاریه در حال ضرورت و...) کسب درآمد می کردند و از میان آنها، اصلی ترین منبع درآمدی آنان را کشاورزی معرفی می نماید.

فصل سوم، به مخارج فردی و شخصی معصومان(ع) می پردازد که ناظر به هزینه های ایشان برای امور شخصی و خانواده است و در دو قسمت مخارج جاری (خوراک و مواد غذایی، لباس و پوشاک، بهداشت، بوی خوش و عطر زدن، به کار گیری کارپرداز، ازدواج، تأمین آبرو و...) و سرمایه ای (خرید زمین، مال التجاره، مسکن مناسب) بررسی می شود.

فصل چهارم نیز مخارج اجتماعی (نیکوکاری) معصومان(ع) را در دو قسمت کمک ایشان به موارد مورد نیاز (کمک به نیازمندان، آزادی بردگان و زندانیان، رفع نزاع ها، هدیه دادن، پرداخت بدهی دیگران، تأمین خسارت مالی دیگران، تأمین هزینه های فرهنگی) و ساخت مکان های عمومی (تأسیس مساجد، بناهای عام المنفعه، تأسیس وقفیات) از نظر می گذراند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه