English

امروزه حفظ و حراست از محیط زیست به یک مطالبه عمومی تبدیل شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت:امروزه حفظ و حراست از محیط زیست به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و نگاه مردم و مسؤولان نسبت به این مسأله حساس و حیاتی، بسیار تغییر یافته‌است.

امروزه حفظ و حراست از محیط زیست به یک مطالبه عمومی تبدیل شده

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید رضا موسوی مشکینی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه آموزشی «یکساعت با محیط بان»  افزود: در قم با چالش‌های متعدد زیست محیطی به ویژه قطع حق‌آبه های تالاب‌ها و رودخانه‌ها و تعدد واحدهای آلاینده صنعتی مواجه هستیم که امیدواریم با مشارکت همه مردم و مسئولان این مشکلات برطرف شود.

تالاب‌های قم با وسعت حدود ۱۰۰ هزار هکتار، حدود ۱۰ درصد از وسعت جغرافیایی استان را تشکیل داده و بر همین اساس، قم یکی از تالابی‌ترین استان‌های کشور و دارای ظرفیت‌های عظیم زیست محیطی است.   

منطقه حفاظت شده پلنگ دره نیز با وسعتی حدود ۳۲ هزار هکتار در جنوب غربی و ۵۰ کیلومتری شهر قم دارای گونه‌های متعدد گیاهی و جانوری از زیستگاه های ارزشمند طبیعی قم به شمار می‌رود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: باید در نظام آموزشی کشور، آینده سازان این سرزمین را نسبت به طبیعت و محیط زیست، دغدغه مند و متعهد رشد و پرورش دهیم.

وی افزود:  امروزه حفظ و حراست از محیط زیست به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و نگاه مردم و مسؤولان نسبت به این مسأله حساس و حیاتی، بسیار تغییر یافته‌است.

موسوی با اشاره به تصویب قوانین زیست محیطی در سال‌های اخیر از جمله «هوای پاک»، «حفاظت از خاک» و «حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب ها»، خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست یک موضوع کاملا فرابخشی و میان دستگاهی بوده و نیازمند همدلی، هماهنگی و مشارکت همگانی است.

وی با اشاره به ظرفیت های غنی دینی و فرهنگی کشور در حوزه محیط زیست، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ارزشمندی که در اختیار دارد، نسل آینده را نسبت به طبیعت و محیط زیست، دغدغه مند، متعهد و مسئولیت پذیر پرورش دهد.

موسوی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این اداره کل در سال‌های گذشته، گفت: این اداره کل با شعار «۸۰ میلیون محیط بان» اقدامات گسترده اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی را در دستور کار قرار داده و با جدیت پیگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: برنامه‌هایی همچون «یک ساعت با محیط بان» و مسابقات فرهنگی و هنری در کنار مباحث زیست محیطی کتاب های درسی و کارگاههای آموزشی ویژه معلمان و مربیان آموزش و پرورش، از جمله اقداماتی است که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده‌است.

در پایان این جلسه نیز تعدادی از فعالان، کارشناسان و دست اندرکاران برنامه های آموزشی زیست محیطی در سال ۱۴۰۰ با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه