English

کاشت ۵۰۰ میلیون نهال در پویش مردمی ” درخت دوستی بنشانیم”

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از کاشت 500 میلیون نهال در پویش مردمی ” درخت دوستی بنشانیم” خبرداد.

کاشت 500 میلیون نهال در پویش مردمی ” درخت دوستی بنشانیم”

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الله غلامعلی روز دوشنبه در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیرات عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای توسعه درختکاری از ابتدای سالجاری جلسات متعددی با منابع طبیعی و سازمان جنگل داری کشور انجام داده است.

وی بیان کرد: کاشت ۵۰۰ میلیون نهال در حریم شهری، روستاها و عرصه‌های طبیعی در یک بازده زمانی ۱۴ در قالب پویش ملی” درخت دوستی بنشانیم ” پیش‌بینی شده است که لازمه آن فرهنگ سازی در بین مردم در اهمیت توسعه و نگهداری از فضای سبز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این طرح همچنین دست کم یک هزار نهال به یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: مشابه مشارکت‌های مردمی در کاشت نهال در کشورهای دیگر نیز در جریان است و نخست وزیر پاکستان در قالب مشارکت‌های مردمی کاشت یک میلیارد نهال را در دستور کار دولت خود قرار داده است.

غلامعلی تصریح کرد: برای اجرای بهتر پویش مردمی” درخت دوستی بنشانیم” دبیرخانه مردمی، دبیرخانه ملی، کمیته راهبری و برنامه ریزی، کمیته تولید محتوا و رسانه، دبیرخانه استانی و قرارگاه عملیاتی در کلانشهرهای کشور تشکیل شده است.

وی ابراز کرد: مناطق اکولوژیک رویشی و جنگل‌های آسیب دیده، فضای اجتماعی در مناطق شهری، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و غیره از اولویت‌های اجرای این پویش ملی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شناسایی نهالستان‌های مورد تأیید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبحیزداری به همراه استفاده و کاشت درختان مثمر از رویکردهای مهم این پویش است.

غلامعلی اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اولویت مناطق محروم نسبت به آموزش عمومی مردم در کاشت و نگهداشت نهال در پویش هر ایرانی یک درخت مشارکت خواهد کرد.

به گفته وی، پویش ملی” درخت دوستی بنشانیم ” از فروردین ماه سال آینده آغاز می‌شود و از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ کاشت و نهگداشت نهال بصورت رسمی آغاز می‌شود و این پویش در طول ۱۴ سال ۵۰۰ میلیون نهال خواهد کاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه