English

در دیدار با معاون وزیر نیرو تأکید شد؛

لزوم استفاده از پساب در صنعت برای مقابله با کم آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در دیدار با معاون وزیر نیرو با اشاره کمبود آب در استان، به تولید سالانه 40 میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم اشاره کرد و بر لزوم برنامه‌ریزی جهت استفاده از این منبع آبی پایدار در صنعت و پرهیز از استفاده از شبکه آب بهداشتی تأکید کرد.

لزوم استفاده از پساب در صنعت برای مقابله با کم آبی

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی جان صادق پور در جلسه شورای انسجام‌بخشی مدیران صنعت آب و برق قم که به ریاست احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در سالن جلسات کوثر آبفای قم برگزار شد در سخنانی به ارائه گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و گفت: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و حدود 87 درصد جمعیت روستایی قم از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی شاخص آب بدون درآمد را در قم 18 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان 9 درصد پایین‌تر از شاخص کشوری است و ما همچنان تلاش داریم که با اقدامات فنی و مهندسی این عدد را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم سرانه مصرف آب در شهر قم را 169 لیتر در شبانه‌روز دانست و اظهار داشت: این میزان گرچه از آمار کشوری پایین‌تر است اما میزان سرانه مصرف آب در قم بالاتر از استانداردهای کشوری و جهانی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 درصد شهر قم زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد یادآور شد: 4 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر و یک تصفیه‌خانه در روستاهای قم در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

صادق پور با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم در بسیاری از شاخه‌های جزو شرکت‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: سامانه تلفی 122 قم یکی از سامانه‌های پیشرفته و به‌روز کشور است که به صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته 28 خدمت به مردم ارائه می‌دهد که این مهم به افزایش رضایتمندی مردم کمک شایانی کرده است.

وی سامانه تله‌متری و تله کنترل تأسیسات آب و فاضلاب قم را نیز از جمله مراکز با کیفیت در کشور دانست و گفت: این مرکز به صورت آنلاین شبکه‌ها و تأسیسات آب و فاضلاب قم را پایش و راهبری می‌کند که در مانورها و حوادث غیرمترقبه بسیار کارگشا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم وجود آزمایشگاه پیشرفته آب و فاضلاب را در قم مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: به منظور سلامت از بهداشت آب به صورت لحظه‌ای شاخص‌های استانداردهای ملی و جهانی بر روی شبکه و تأسیسات موردسنجش قرار  می‌گیرد.

وی وجود دو شبکه توزیع آب را نیز از شاخص‌های شهر قم دانست و گفت: شبکه مستقل آب شیرین در کنار شبکه آب بهداشتی کار آبرسانی در شهر را بر عهده دارد.

صادق پور با اشاره به رویکرد شرکت آب و فاضلاب قم در حمایت از تحقیقات، نوآوری و نظام پیشنهادها تأکید کرد: در همین راستا توانسته‌ایم به موفقیت‌های زیادی در زمینه بومی‌سازی و تولید تجهیزات فاضلابی در کشور دست یابیم که از نقاط ضعف صنعت فاضلاب کشور به شمار می‌رفت.

وی مواد منعقد کننده تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، آشغالگیرهای ریزدانه و ... را از دیگر دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب استان قم در حوزه تحقیقات و آوری دانست و خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب قم در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر نیست توانسته با دو نیروگاه برقابی و 5 نیروگاه خورشیدی در این زمینه گام‌های خوبی بردارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره کمبود آب در استان، به تولید سالانه 40 میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم اشاره کرد و بر لزوم برنامه‌ریزی جهت استفاده از این منبع آبی پایدار در صنعت و پرهیز از استفاده از شبکه آب بهداشتی تأکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه