English

تدوین خط محدوده و اصلاح دفترچه ضوابط بافت تاریخی قم

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: تدقیق خط محدوده و همچنین اصلاح دفترچه ضوابط مربوط به بافت تاریخی شهر قم توسط این معاونت تهیه و در مراحل بررسی و تصویب در مراجع استانی قرار دارد.

تدوین خط محدوده و اصلاح دفترچه ضوابط بافت تاریخی قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مسعود میلانی با اشاره به اهمیت تجدیدنظر در محدوده بافت تاریخی شهر قم اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته شهروندان و شهرداری از فریز شدن این محدوده ناراضی بودند و به‌نوعی اقدامات در این بافت قفل‌شده است.

وی با بیان اینکه تدقیق خط محدوده و همچنین اصلاح دفترچه ضوابط مربوط به بافت تاریخی شهر قم توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم تهیه و در مراحل بررسی و تصویب در مراجع استانی قرار دارد، ابراز کرد: این ضوابط باید در شورای اسلامی شهر قم، کمیته کار کمیسیون ماده ۵ و شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان موردبررسی و تصویب قرار گیرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: پس از تصویب نهایی در کمیسیون ماده ۵ استان، مراحل ابلاغ ملی آن انجام خواهد پذیرفت.

به گفته وی، با توجه به اینکه محدوده پیشنهادی بافت تاریخی و محدوده بافت فرسوده شهر قم هر دو با یکدیگر هم‌مرز و مشترک است، قاعدتاً تدوین و تهیه یک خط محدوده دقیق و دفترچه ضوابط کاربردی و عملیاتی در خصوص بافت تاریخی باعث رفع موانع جهت ماندگاری ساکنان بومی در محلات را فراهم آورده و سبب افزایش معیارهای ارتقای کیفیت زندگی ازجمله سرانه‌های خدماتی خواهد شد.

میلانی با تأکید بر اینکه با این طرح، ازنظر اقتصادی مباحث مربوط به مرمت، بهسازی و نوسازی در محلات تاریخی شهر، برای ساکنین و بخش خصوصی توجیه‌پذیر خواهد بود، تصریح کرد: با حل این مسائل دغدغه‌های مربوط به تاب‌آوری و مدیریت در مواقع بحران در بافت تاریخی مرتفع می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه