English

خانه موزه شهید شفیعی در قم احداث می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: خانه موزه شهید شفیعی در قم احداث می‌شود.

خانه موزه شهید شفیعی در قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد در جلسه پرسش و پاسخ اهالی منطقه یک شهر قم در مسجد رسول اکرم(باب الجنه) خیابان انقلاب اسلامی اظهار داشت: خانه موزه شهید شفیعی در منطقه یک شهرداری قم در حال احداث است، همچنین خانه موزه شهدای فاطمیه نیز در پیرامون چهارراه سجادیه احداث خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: مجموعه تاریخی گنبد سبز پس از سال‌ها رکود، به همت شهرداری قم به محلی برای برپایی نمایشگاه‌ها تبدیل‌شده و فضاسازی مطلوبی نیز در پیرامون آن شکل‌گرفته است.

وی با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت مجموعه تاریخی گنبد سبز، گفت: تاکنون دو نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در این مجموعه فرهنگی و تاریخی برگزارشده است.

طباطبایی نژاد، محوریت مساجد را نقطه اتکا طرح محراب شهر دانست و ابراز داشت: منطقه یک شهرداری قم یکی از مناطق موفق شهر قم در اجرای طرح محراب شهر با محوریت مساجد بوده است؛ در قالب طرح محراب شهر اولویت‌ها و نیازهای محله با همفکری شهروندان بررسی و احصا می‌شود.

وی یادآور شد: با شیوع بیماری کرونا از حجم بسیاری از برنامه‌های حضوری و میدانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در سطح بوستان‌های شهر کاسته شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: زیرزمین بیت تاریخی امام راحل در منطقه یک نیز پس از ۴۰ سالی که بدون استفاده مانده بود، به همت شهرداری قم به نمایشگاهی با عنوان«آینه انقلاب» تبدیل‌شده است که ازنظر محتوایی، اطلاعات بسیار دقیقی از نهضت و زندگی‌نامه امام راحل در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

طباطبایی نژاد ابراز کرد: سالن ورزشی شهید اکبری در خیابان هنرستان منطقه یک به‌عنوان اولین سوله از هشت مجتمع فرهنگی ورزشی در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم احداث‌شده است.

وی افزود: منطقه یک شهرداری قم ازنظر تعداد مساجد دارای ظرفیت بالایی است که می‌تواند در طرح محله مسجد محور عملکرد بسیار موفق و کارآمدی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه