English

قطعی برق و اینترنت اصلی‌ترین چالش‌های نسخه الکترونیک

مدیر درمان تامین اجتماعی گفت: قطعی برق و اینترنت از مواردی بسیار نگران‌کننده است و انتظار داریم سازمان‌های ذیربط راه‌حل ارائه دهند.

قطعی برق و اینترنت اصلی‌ترین چالش‌های نسخه الکترونیک

به گزارش خبرگزاری موج قم، داود علیمحمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که از سال ۹۵ نسخه الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی آغاز شد، افزود: در هشت ماه امسال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز ملکی تامین اجتماعی قم صورت گرفته که در ۹۹.۹ درصد از این مراجعه‌ها، نسخ الکترونیک صادر شده است.

وی با تاکید بر این‌که از اول دی‌ماه نسخ به‌صورت صد درصد الکترونیکی صادر خواهد شد،‌ اضافه کرد: در حال حاضر در مطب‌های طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی، بیش از ۹۷ درصد و در آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها نیز صد درصد نسخ الکترونیکی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته جهش بسیار خوبی انجام شد و بیش از ۶۰ درصد نسخ مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نیز به‌صورت الکترونیکی صادر شده است.

علی‌محمدی قطعی برق، ضعف زیرساخت اینترنت و قطعی سامانه تامین اجتماعی را از مشکلات در مسیر الکترونیکی شدن نسخ عنوان و تاکید کرد: از اول دی‌ماه نسخه کاغذی مفهومی در درمان بیماران نخواهد داشت؛ هر چند به نظر می‌رسد در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه شویم.

وی تصریح کرد: زمانی که امکان صدور نسخ الکترونیک وجود دارد، صدور نسخه کاغذی مورد تایید تامین اجتماعی نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: پزشکان و مراکزی که نسخه الکترونیک صادر می‌کنند ۸۰ درصد هزینه را همان روز و ۲۰ درصد را نیز در ۱۰ روز بعدی دریافت می‌کنند؛ در حالی که در نسخ کاغذی پرداخت هزینه مراکز ۶ ماه به طول می‌انجامید.

وی با اشاره به این‌که با الکترونیکی شدن نسخ چندین هزار تردد برای گرفتن دفترچه‌های کاغذی کاهش یافته است، افزود: خط پزشکان و در نتیجه خطای پزشکی از جمله مشکلات نسخ کاغذی بود که با الکترونیکی شدن نسخ این مشکل مهم برطرف شده است.

وی اضافه کرد: سبک نسخه‌نویسی، میانگین اقلام دارویی، نوع داروهایی که بیشتر مصرف می‌شود و مکان‌هایی که داروها مصرف می‌شود، به‌راحتی در سامانه نسخ الکترونیک قابل مشاهده است؛ در صورتی که در نسخ کاغذی زمان طولانی برای این کار به طول می‌انجامید.

علی‌محمدی با بیان این‌که هزینه سازمان تامین اجتماعی در الکترونیکی شدن نسخ بالا خواهد بود، خاطرنشان کرد: مقاومتی که در کشور ما برای الکترونیکی شدن نسخ وجود دارد، متاسفانه بسیار بالاست؛ سازمان‌های زیادی در اجرای این طرح باید در کنار ما قرار می‌گرفتند تا قدم‌ها را جدی‌تر برداریم که این مساله آرام‌آرام در حال انجام است.

وی همچنین با انتقاد از افزایش اقلام دارویی در نسخ الکترونیک، افزود: در نسخه کاغذی به دلیل محدودیت پنج یا شش قلم دارو نوشته می‌شد، ولی در نسخه الکترونیک متاسفانه تعداد داروهایی که پزشکان تجویز می‌کنند، در حال افزایش است و گاها به ۲۰ قلم دارو نیز می‌رسد.

وی همچنین گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۲۰ هزار مراجعه‌کننده به بیمارستان امام رضا(ع) قم مراجعه کردند و بیش از سه هزار نفر بستری شدند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۴۲ مرکز تشخیصی درمانی مستقل و وابسته در سطح استان قم قرارداد دارد؛ چهار مرکز شامل سه مرکز درمانی سرپایی  شامل پلی‌کلینیک بوعلی، پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن، دی‌کلینیک دکتر غرضی و یک مرکز بستری ملکی شامل بیمارستان امام رضا(ع) مراکز ملکی تامین اجتماعی در قم ‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی