English

کاهش درخواست شهروندان در تماس‌های مردمی سامانه ۱۳۷ برای نظافت شهری

سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری قم در ماه گذشته با کاهش درخواست‌های مردمی در بخش‌های مختلف به‌ویژه نظافت شهری روبرو بوده که بخش عظیمی از تماس‌های این حوزه نیز مربوط به پسماندهای خارج از نوبت جمع‌آوری بوده است.

کاهش درخواست شهروندان در تماس‌های مردمی سامانه ۱۳۷ برای نظافت شهری

به گزارش خبرگزاری موج قم، ارتباط مستقیم و بی‌واسطه مدیران و مردم؛ موضوعی که این روزها بیش از بیش در دستگاه‌های خدمات‌رسان برای موفقیت مطرح بوده و بدون این تعامل و درک درست از مطالبات مردم، نمی‌توان مدیریتی دقیق همراه با رضایت‌مندی مردم را انتظار داشته باشیم.

این ارتباط در شهرداری قم با توجه به سطح گسترده خدماتی که به مردم از لحظه تولد تا مرگ ارائه می‌دهد، بسیار حیاتی است و انجام این مأموریت بر عهده سامانه ۱۳۷ به‌عنوان پل ارتباطی در دسترس و اثرگذار گذاشته‌شده است.

بررسی و تحلیل مطالبات مردم که در قالب تماس تلفنی یا پیامک و دیگر بسترهای نوین ارتباطی ثبت می‌شود، نقش بسیار مهمی در تصمیمات کلان‌شهری داشته و می‌توان در بسیاری از اتفاقات شهر این موضوع را به‌خوبی دید.

نکته قابل‌توجه در بررسی و تحلیل پیام‌ها و مطالبات مردم علاوه بر ارتقاء سطح خدمات شهرداری، می‌تواند منجر به شناخت ریشه مشکلات در شهر باشد، مشکلاتی که گاهی حتی با ارائه خدمات بیشتر هم رفع نمی‌شود.

با این پیشینه و تحلیل و بررسی که به‌صورت ماهیانه در سامانه ۱۳۷ شهرداری قم انجام می‌شود چند موضوع به‌صورت جدی مطرح می‌شود که نوع این درخواست‌ها تا چه میزان ناشی از ضعف خدمات ارائه‌شده توسط شهرداری است و تا چه میزان نقش عواملی دیگر ازجمله رفتار صحیح و اصولی شهروندان در آن دخیل است.

البته بعضی از مطالبات شهروندان نیز مانند آسفالت معابر، توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های محله‌ای  به‌مرورزمان کاهش پیداکرده و عملکرد و پیگیری شهرداری توانسته است رضایتمندی شهروندان را در این موضوعات در پی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه