English

لزوم ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور احیای بافت فرسوده قم

مدیرکل راه‌وشهرسازی قم بر لزوم ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور احیای بافت فرسوده قم تاکید کرد.

لزوم ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور احیای بافت فرسوده قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسن صبوری درگفت‌وگویی اظهار داشت: درشهر قم یکهزار و ۳۵۹ هکتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد که جمعیت قابل توجهی در آن زندگی می‌کنند. 

وی افزود: حدود ۲ هزار هکتار نیز سکونت‌گاه غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد میانی ثبت شده‌است.

صبوری در خصوص نوسازی بافت فرسوده تصریح کرد: شرایط تسهیلات در سال‌های اخیر رضایت‌بخش نبود، واقعیت این است که به لحاظ اقتصادی سرمایه‌گذاری دربافت‌های جدید سوددهی بیشتری دارد و سرمایه‌گذاران چندان از سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده استقبال نمی‌کنند، مگر این‌که دولت تسهیلات ویژه‌ای برای این امر در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد: نوسازی بافت فرسوده  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای این‌که ساکنان به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام نمایند دولت باید با استفاده از ابزارهای مشوق از جمله اعطای تسهیلات بانکی با سود کم و مشوق‌های اجتماعی و اقتصادی هماهنگ با موضوع استفاده کند.

وی با بیان این‌که طی سال‌های گذشته اقدام‌های عمرانی در بافت‌های نیازمند توانمندسازی توسط این اداره‌کل انجام و به بهره‌برداری رسیده تصریح کرد: احداث مدرسه ثامن الحجج (ع) با زیربنای ۲ هزار و ۲۴۰ مترمربع و هزینه کرد ۴۵ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در خیابان طالقانی (آذر)، احداث مدرسه شیخ آباد با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع و هزینه کرد ۲۱ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در محله شیخ آباد بخشی از اقدام‌های آتی و در دست اجرای این اداره‌کل خواهد بود.

صبوری افزود: کلانتری شماره ۱۳ نیز با زیربنای یکهزار و ۲۰۰ مترمربع و هزینه کردِ ۲۳ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در محله خاکفرج توسط این اداره‌کل احداث می‌شود.

وی به خدمات این اداره‌کل به ساکنان بافت فرسوده شهر درحوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: توسعه و تکمیل مرکز جامع سلامت خازنی با زیربنای ۴۹۰ مترمربع و هزینه کرد ۱۹ میلیارد ریال در محله شیخ‌آباد، کمک به طرح احداث مرکز جامع سلامت امام حسین (ع) با زیربنای ۷۴۵ مترمربع و هزینه کردِ ۱۲ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در محله شهرک فاطمیه از جمله این خدمات به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: کمک به طرح احداث مرکز جامع سلامت پیامبر اکرم (ص) با زیربنای ۹۸۰ مترمربع و هزینه کردِ مبلغ ۱۳ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در خیابان ۱۵ خرداد و محله نوبهار هم از دیگر اقدام‌های این اداره‌کل خواهد بود.

صبوری در پایان به اهمیت بافت تاریخی شهر قم اشاره و گفت:‌احیای محورهای تاریخی فرهنگی شهر قم با همکاری شهرداری همچنان در دست اجراست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه