English

هزینه کردن برای زیارت، درس حضرت معصومه(س) به ما است

نماینده ولی فقیه در استان قم یکی از امور مهم شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها را مهاجرت ایشان به قصد زیارت امام رضا علیه السلام دانست و گفت: اینکه حضرت این همه سختی، رنج و هزینه را تحمل کردند تا به زیارت امام و ولی خدا بروند برای ما درس آموز است که تا چه اندازه زیارت در فرهنگ شیعه امر مهمی است.

هزینه کردن برای زیارت، درس حضرت معصومه(س) به ما است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در کلاس اخلاق خادمان حرم مطهر بانوی کرامت که ظهر امروز در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها این حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: اینکه زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها توسط امام رضا علیه السلام انشا شده است به این معنی است که خود امام رضا علیه السلام هم از این عبارات برای زیارت استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام هم در زیارت خواهر خود از عبارت «اشفعی لی فی الجنه» استفاده می‌کردند، گفت: این نشان دهنده عظمت این بانوی با کرامت در میان اهل بیت(ع) است که حتی امام معصوم از ایشان شفاعت در بهشت را درخواست می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم توجه به نکات زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها را یکی از راه‌های شناخت ایشان دانست و افزود: اگر زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها همراه با معرفت و شناخت جایگاه و شخصیت ایشان نباشد به تدریج حضور در این آستان مقدس برای ما یک امر عادی می‌شود و خدمت به این بارگاه نورانی شکل الهی به خود نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه خادمانی که در این آستان ماندگار شدند ورود و خروجشان با اذن خواستن از حضرت همراه بوده است، گفت: حضور در این دستگاه بر روی باورها و رفتارهای انسان تأثیر دارد و خادم این آستان اگر هم برخورد بدی از زائران می‌بیند باید با توجه به شناختی که از حضرت معصومه سلام الله علیها دارد در خور شأن حضرت  رفتار کند.

سعیدی یکی از امور مهم شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها را مهاجرت ایشان از مدینه به قصد زیارت امام رضا علیه السلام دانست و گفت: اینکه حضرت این همه سختی، رنج و هزینه را تحمل کردند تا به زیارت امام خود بروند برای ما درس آموز است که تا چه اندازه زیارت در فرهنگ شیعه امر مهمی است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها می‌دانستند که موفق به زیارت برادر خود نمی‌شوند، افزود: اینکه حضرت با وجود علم به نرسیدن به مقصد اقدام به گام نهادن در مسیر زیارت کردند نشان می دهد که نفس حرکت در این مسیر برای خداوند موضوعیت دارد حتی اگر بدانیم به مقصد نمی‌رسیم.

تولیت آستان مقدس فاطمی با بیان این که خداوند در قرآن می فرماید کسی که در راه خدا مهاجرت کند حتی اگر به مقصد نرسد اجرش با خدا است، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها که دختر شهید بودند نه تنها بعد از شهادت پدر بزرگوارشان دچار سرخوردگی و افسردگی نشدند بلکه با اراده و عزم قوی بار امانت الهی را بر دوش کشیدند.

وی عظمت و شکوه امروز بارگاه نورانی حضرت معصومه سلام الله علیها را نتیجه حرکت در راه خدا دانست و گفت: اینکه امروز همه شیعیان آرزوی لحظه ای خدمت در این مکان شریف را دارند به خاطر این است که حضرت معصومه سلام الله علیها سعی داشتند بنده خالص و صالح خدا باشند بنابراین ما نیز باید خود را در ذیل این مسیر تعریف کنیم و از هیچ خدمتی فروگذار نکنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه