English

نظافت روزانه بیش از ۲ میلیون مترمربع سطح منطقه ۲

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از نظافت روزانه بیش از ۲ میلیون مترمربع سطح منطقه ۲ خبرداد.

نظافت روزانه بیش از ۲ میلیون مترمربع سطح منطقه ۲

به گزارش خبرگزاری موج قم، رضا رحیمی با بیان اینکه منطقه دو حدود هزار و ۲۸۰ هکتار وسعت داشته و حدود ۴ هزار هکتار حریم دارد اظهار داشت: حدود ۵۶ هزار واحد مسکونی در منطقه احداث‌شده که ۱۰ درصد مساحت قم را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه در منطقه ۲ در حوزه عمرانی، خدمات شهری و بهداشت محیط، شهرسازی، فرهنگی، ورزشی و… اقدامات خوبی در سال‌های گذشته صورت گرفته است، افزود: بیشترین حجم فعالیت شهرداری در حوزه عمران، تعریض معابر و ایجاد خیابان‌های جدید، طرح‌های خدمات شهری شامل مدیریت پسماند، فضای سبز، بهداشت و نظافت شهری، برنامه‌ریزی تشریک‌مساعی در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی، مدیریت بحران و… صورت گرفته و در حال انجام است، همچنین در کنار این اقدامات، موضوعات ایمن‌سازی محیط منطقه و انجام طراحی شهری در حال انجام است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم هوشمندسازی در حوزه خدمات شهری را یکی از اقدامات قابل‌توجه شهرداری دانست و گفت: تمام ناوگان موتوری نواحی و جمع‌آوری پسماند شهری مجهز به سیستم‌های الکترونیکی و GPS شده‌اند و نحوه و ساعات تردد و جمع‌آوری پسماند در شهر مکانیزه و مشخص و کنترل می‌شود که این امر تأثیر زیادی در مدیریت پسماند و کاهش هزینه‌ها داشته است.

وی با تأکید بر اینکه روزانه ۱۱۰ تن زباله در سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: روزانه بیش از ۲ میلیون مترمربع سطح منطقه، توسط ۱۸۰ پاکبان به‌صورت شبانه‌روزی رفت‌وروب و نظافت شهری می‌شود.

رحیمی با اشاره به برنامه‌ریزی آموزش شهروندان در زمینه تفکیک از مبدأ عنوان کرد: آموزش‌های زیادی در سال‌های گذشته توسط معاونت خدمات شهری، سازمان مدیریت پسماند و سازمان فرهنگی در این زمینه انجام‌شده که این برنامه هدفمند سبب افزایش مشارکت‌های مردمی شده است.

وی با بیان اینکه برای ۲ هزار صنف پرزباله و ۶ هزار خانواده سطح منطقه آموزش‌هایی انجام‌شده است، اضافه کرد: ۶۵ درصد پسماند تولیدی مردم به‌صورت زباله‌تر و ۳۵ درصد پسماند تولیدی سطح منطقه قابل بازیافت است که باید به این هدف بازیافتی برسیم و مشارکت عمومی افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه