English

انتشار کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتیجا»

کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتیجا» به همت جمعی از پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام تدوین و توسط انتشارات این مؤسسه علمی حوزوی چاپ و منتشر شد.

انتشار کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتیجا»

به گزارش خبرگزاری موج قم، کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی ، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتیجا» به همت انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

این کتاب به قلم جمعی از پژوهشگران حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در 214 صفحه رقعی و در 500 نسخه به چاپ رسیده است.

کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتیجا» در سه فصل با عناوین «کلیات»، «اولیات و معرفت های پایه» و «براهین اثبات ذات، تبیین و مقایسه دیدگاه ها» تدوین شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است: «علامه طباطبایی(ره)، آیت‌الله جوادی و دکتر الوین پلانتینجا، اندیشمندانی هستند که قضیه «خدا موجود است» را به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین «معرفت بشری» معرفی کرده‌اند. مقایسه دیدگاه‌های این سه فیلسوف، افق‌های جدیدی را پیش روی محققان می‌گشاید، مانند: 1. اعتقاد به وجود خدا یک «معرفت فطری»، بدیهی اولی، دقیق، عمیق، جهانی، معقول، کاملاً منطقی و علمی است؛ 2. «معرفت فطری اولی» می‌تواند؛ مورد قبول فلسفه اسلامی، مبنا‌گرایی غربی، قرینه‌گرایی و معرفت‌شناسی اصلاح شده واقع گردد و در نتیجه به یک نظریه فراگیر و جهانی بدل شود؛ 3. با تبیین معرفت مذکور، بسیاری از اشکالات وارد به نظریه مبنا گرایی و «باور پایه» پلانتینجا، بر اساس علم منطق قابل رفع است».

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیه امام خمینی رحمة‌الله‌علیه مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه