English

اطلاعیه شهرداری قم درخصوص حادثه شهربازی بوستان علوی/احضار بهره‌بردار شهربازی بوستان علوی قم به‌سازمان پارک‌ها

شهرداری قم با صدور اطلاعیه‌ای در راستای حادثه شهربازی بوستان علوی قم از احضار بهره‌بردار شهربازی بوستان علوی قم به‌سازمان پارک‌ها خبرداد.

اطلاعیه شهرداری قم درخصوص حادثه شهربازی بوستان علوی/احضار بهره‌بردار شهربازی بوستان علوی قم به‌سازمان پارک‌ها

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن اطلاعیه شهرداری قم به شرح زیر است:

شهربازی بوستان علوی در تیرماه ۹۹ افتتاح‌شده و پس از ۹۰ روز فعالیت با توجه به استقبال شهروندان از این شهربازی، دستگاه بازی تاب اسکای با ارتفاع ۲۴ متر و تعداد سرنشین ۲۴ نفر با سیستم تمام هیدرولیک راه‌اندازی شد.

در ادامه این اطلاعیه با اذعان به‌اینکه از زمان افتتاح دستگاه، بیش از ۱۵ هزار تَن از آن استفاده کرده‌اند آمده است: پس از تکمیل چک لیست‌های روزانه، هفتگی و ماهانه و نظارت مستمر مجوز فعالیت آن صادر شده است.

اطلاعیه حاکیست: دستگاه تاب اسکای دارای مجوز استاندارد از اداره کل استاندارد قم تا بهمن ۱۴۰۰ است اما متاسفانه ساعت ۱ بامداد ۱۴ خردادماه با توجه به‌درگیری پیش‌آمده در صف مراجعان، اپراتور دستگاه جایگاه خود را جهت ایجاد نظم رها کرده و همین مساله موجب شده سرعت دستگاه افزایش‌یافته و یکی از صندلی‌ها به‌دوربین مداربسته نصب‌شده در نزدیکی دستگاه برخورد نماید.

در این اطلاعیه همچنین خاطرنشان شده است: در این حادثه یک تَن از شهروندان آسیب جزیی دیده که بلافاصله پس از انتقال به‌مرکز درمانی به‌صورت سرپایی خدمات درمانی صورت گرفته و همان شب مرخص شده است که از این شهروند دلجویی لازم به‌عمل‌آمده است.

در این اطلاعیه تاکید شده دوربین مداربسته نصب‌شده در کنار دستگاه جهت کنترل مباحث ایمنی بوده و دستگاه فوق مجوز استاندارد و بهره‌برداری را اخذ نموده است، همچنین در صورت اخذ نکردن مجوز استاندارد و بهره‌برداری هر یک از دستگاه‌ها در کلیه شهربازی‌های طرف قرارداد سازمان، این سازمان مجوز استفاده از آن‌ جهت شهروندان را به‌بهره‌برداران نخواهد داد.

در پایان اطلاعیه تصریح شده است: در این راستا بهره‌بردار شهربازی بوستان علوی به‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز احضار و اعلام نمود با اپراتور متخلف برخورد و برکنار شده و همچنین تذکرها و اخطار کتبی به‌پیمانکار و بهره‌بردار مجموعه داده شد، ضمنا به‌بهره‌بردار نیز اعلام شده تا زمان بازدید مجدد کارشناسان اداره کل استاندارد قم حق بهره‌برداری و مسافرگیری از دستگاه مذکور را نخواهد داشت.

بوستان علوی با مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار در منطقه چهار شهرداری قم قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی