English

مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

۹۸ درصد از صورت حساب قبوض گاز در قم به صورت پیامک ارسال می‌شود/ امسال سبد انرژی در حوزه صنایع قم، را به ۹۰ درصد رشد می‌رسانیم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: 98 درصد از صورت حساب قبوض گاز در قم به صورت پیامک برای مشترکین ارسال می‌شود.

98 درصد از صورت حساب قبوض گاز در قم به صورت پیامک ارسال می‌شود/ امسال سبد انرژی در حوزه صنایع قم، را به 90 درصد رشد می‌رسانیم

علیرضا نصیری در گفتگو با خبرنگار موج از قم در تشریح فعالیت‌ها و خدمات این شرکت اظهار داشت: استان قم در سال 99 موفق شد به عنوان اولین استان سبز کشور معرفی شود و در هفته دولت در سال گذشته با بهره برداری از گاز در 22 روستای دهستان قاهان موفق شدیم کلیه روستاهایی که قابلیت گازرسانی داشتند را به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: همچنین در سال گذشته گاز در 6 شهر استان به بهره برداری رسید که در مجموع 99.5 درصد از بافت شهری و 99.5 درصد از بافت روستایی را تحت پوشش قرار داده‌ایم و این مناطق از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه تلاش ما در دو بخش مهم متمرکز شده است بیان کرد: گازرسانی به صنایع استان یکی از اولویت‌های مهم است، با توجه به فرمایشات رهبری در سال گذشته مبنی بر جهش تولید و امسال نیز با شعار رفع موانع تولید، حرکت‌های بزرگی انجام گرفت و در حوزه بند قاف و اجرای تاثیرات بند قاف عملکرد خوبی در سال گذشته داشته‌ایم .

نصیری عنوان کرد: ما موفق شده‌ایم در این باره در حدود 99 میلیون لیتر سوخت مایع را تبدیل به گاز کنیم که در بخش صنعت، این ظرفیت مهم، جز افتخارات شرکت گاز استان قم است و همکاران در این زمینه مشارکت لازم را داشته اند.

وی در مورد تحقق اهداف در حوزه گازرسانی به صنایع تصریح کرد: امسال نیز در راستای همان فرمایشات رهبری در بخش گازرسانی به بخش صنایع اقداماتی در دست اجراست و در حال حاضر تامین گاز الغدیر را در دستور کار داریم و پروژه ای که قرار بود پایان سال 1400 به اتمام برسد در پایان خردادماه  با اجرای تست مناسب خط تغذیه الغدیر به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خاطرنشان کرد:با بهره برداری از این خط تغذیه‌ای، میزان متناوبی از متقاضیانی که تقاضای سرمایه گذاری استان و ایجاد اشتغال و توسعه دارند به سرانجام می‌رسد و در مجموع بهره برداری شهرک الغدیر تا پایان خرداد ماه انجام می‌شود.

وی در خصوص تامین تجهیزات در اجرای این پروژه ها گفت: همزمان نیز طرح توسعه شهرک صنعتی شکوهیه و محمود آباد را در دست اقدام داریم و ملزومات و تجهیزات و متریال‌ها به رغم محدودیت‌های شدیدی که از جانب لوله های سایز بالای 24 اینچ داشته‌ایم، تامین شده و در پایان برگزاری مناقصه در جذب پیمانکار هستیم تا طرح عملیاتی شود و انشالله با جذب پیمانکار در اجرای توسعه شهرک های صنعتی بتوانیم پروژه‌های گازرسانی این دو شهرک را به بهره برداری برسانیم.

نصیری افزود: متقاضیان در این دو شهرک درخواست توسعه شبکه و انشعاب جدید دارند و می توانند از این نعمت برخوردار شوند و گازرسانی به شهرک شکوهیه و محمود آباد به نتیجه خواهد رسید.

وی در مورد ضرورت توجه به فرهنگ بهینه در مصرف گاز بیان کرد: از جمله برنامه‌های در دست اقدام و جز افتخارات استان، ایجاد فرهنگ بهینه در مصرف گاز است، در سنوات قبل نیز با همکاری رسانه‌ها و صدا و سیما و تلاش روابط عمومی، مصرف استان را به شکل بهینه‌ای مدیریت کرده ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: با وجود افزایش مصرف در کشور، در قم وضعیت خوبی داشتیم که حاکی از فرهنگ بالای استان است، در این باره صرفه‌جویی‌هایی اتفاق افتاد که در مصرف بهینه موثر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات مهم شرکت گاز در سطح استان تصریح کرد: اقدامات مناسبی در مورد مانیتورینگ گاز در دست اقدام داریم و ایستگاههای گاز که قبلا به صورت دستی باید هدایت و کنترل می‌شد امروزه توسط سیستم‌هایی با تکنولوژی بالا و مانیتورینگ الکترونیکی صورت می گیرد و می تواند در پایداری و استمرار گاز و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین موثر باشد و کمترین قطعی گاز را به دنبال داشته باشیم.

نصیری خاطرنشان کرد: ظرفیت های مهمی در ارائه خدمات الکترونیکی وجود دارد و از 22 خدمتی که به مردم ارائه می‌شود 17 خدمت را در دفاتر پیشخوان در دست ارائه داریم و مردم استان با مراجعه به اولین دفاتر پیشخوان در نزدیکی منزل می توانند از این خدمات استفاده کنند، همچنین 50 درصد از خدمات به صورت الکترونیکی از طریق مبایل قابل ارائه است.

وی در خصوص توسعه این خدمات یادآور شد: سامانه 1594 جهت روئت و دریافت صورت حساب و پرداخت آن فعال و 80 درصد از نیازها به صورت الکترونیکی قابل ارائه است، این خدمات الکترونیکی در حدود 70 درصد از فرآیند کارهای اجرایی به شمار می رود که کلیه این خدمات تا پایان سال با پیگیری به صورت الکترونیکی در دفاتر پیشخوان و تلفن همراه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در حال حاضر 98 درصد از صورت حساب قبوض گاز در قم به صورت پیامک برای مشترکین ارسال می‌شود که رکورد قابل توجهی در سطح کشور است.

وی در ادامه افزود: در 15 ماه گذشته درگیر بیماری کرونا بوده‌ایم و در این شرایط بسیاری از سازمان‌ها و ادارات از فرصت های خوبی جهت استراحت استفاده می کردند، اما در بحث عملیات، هیچ یک از همکاران نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و بسیاری از افراد دچار بیماری شدند و مشکلات جدی برای آن‌ها به وجود آمد، اما حتی یک لحظه از مسیر، تخطی نشد و توانستیم در زمستان علی رغم محدودیت‌ها به صورت مستمر و ایمن، گاز را تحویل مشترکین بدهیم.

نصیری بیان کرد:نوسانات شدید ارزی عملا در بسیاری از استان ها موجب تعطیلی پروژه ها شد در حالی که در شرکت گاز قم نه تنها پروژه ای تعطیلی نشد، بلکه رکورد بی سابقه‌ای در اجرای شبکه ها و خطوط تغذیه گاز داشتیم که اجرای عملیات در شهرک صنعتی الغدیر و شکوهیه و محمود آباد و اتمام عملیات گازرسانی اهم این اقدامات بود و باعث پیشرفت ما نیز شده است.

وی اظهار داشت: پایداری و استمرار گاز از شرایط مطلوب ماست و در بسیاری از جاها تا زمانی که نوسانات درست حادث نشود، این فرآیند را انجام می دهیم در این زمینه اقدامات مساعدی پیرامون مقاوم‌سازی تاسیسات در مناطق بهره برداری انجام می شود و نشت یابی به صورت لیزری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به تامین اقلام به صورت داخلی تصریح کرد: با اتمام عملیات گازرسانی در بخش شهری و روستایی تاکید ما در بحث کیفیت کار و ارتقای کیفیت و مقاوم سازی و پاکسازی تاسیسات گازرسانی است.

وی افزود: عمر تاسیسات ما به عمر انقلاب اسلامی است و بعضا نیاز بود اقداماتی را در خصوص مقاوم‌سازی تاسیسات داشته باشیم، در این باره پروژه هایی را تعریف کرده ایم از جمله طراحی مجدد گازرسانی در سطح شهر قم جزء اقدامات ویژه است، همچنین مقاوم سازی تاسیسات از جمله حوضچه‌های شیرها و تاسیساتی که در مسیر بهره برداری ممکن است دچار مشکلاتی شده باشند از این جمله این طرح‌هاست.

نصیری بیان کرد:طراحی سیستم های حفاظت از زنگ از جمله ظرفیت هایی است که در حوزه کیفیت تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه ها در خصوص تامین گاز مستمر و پایدار در استان موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی های بالا و به روز در حوزه نشت یابی از اهم فعالیت هاست که در این زمینه به شدت تلاش کرده ایم، نشت گاز برای ما بسیار مهم است و امروز با استفاده از نشت یابی لیزر، کل استان را در طول یک سال در حدود 7 کیلومتر شبکه و خطوط تغذیه و کف خواب انشعابات رصد کرده‌ایم که در طول یک سال نشت یابی و مواردی نشت گاز مختصر در داخل زمین و عمق حدود 2 متری را از روی سطح زمین پیدا می کنیم و سریعا این موارد در جز اقدامات مهم شرکت گاز استان قم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم تصریح کرد: نکته مهم قابل توجه این است که به رغم اینکه تکنولوژی‌های هایتک و با ظرفیت بالا را به کار می گیریم توانسته ایم در شرکت گاز استان قم تجهیزات را به صورت به صورت داخلی تهیه کنیم و کمترین وابستگی به اقلام خارجی داشته باشیم.

وی گفت: تاسیسات موجود در ایستگاهها بسیار پیچیده است و خوشبختانه بخش زیادی را از طریق انتقال تکنولوژی به شهرک های صنعتی تامین کرده ایم و در استان از اقلام خارجی بی نیاز شده ایم و در شریط فعلی با همکاری بخش صنعت در حال تولید تاسیساتی هستیم که در سایر استان های کشور نیز این تجهیزات از قم تامین می شود.

نصیری در خصوص تلاش های صورت گرفته افزود: در مجموع با تلاش همکاران دلسوز، شرکت گاز استان جز شرکت های برتر است و در حوزه تعالی این جسارت را به خود داده ایم که وارد بحث تعالی سازمانی شویم و این نیروها توانسته اند به عنوان تنها دستگاه در حوزه تعالی سازمانی، جایزه 4 ستاره شرکت گاز را به دست بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 99 نیز 4 تقدیر نامه از استانداری دریافت کرده ایم به رغم اینکه وابسته به این تقدیر نامه ها نیستیم، ولی سمبل موفقیت سازمان به شمار می رود و این امر بسیار مهم است، در حوزه همکاری در زلزله و حمایت از ایتام و اکرام کمیته امداد نیز نیروها نقش مهمی دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم تصریح کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی و رضایتمندی مشترکین موفق شدیم در سال 98 در ارزیابی و نظارت غیر محسوس سازمان امور اداری و استخدامی و مرکز آماری به صورت غیر محسوس رتبه دوم کشوری را اخذ کنیم، برای ما رضایتمندی مردم مهم است و وظایف را به نحو مطلوب پیش برده ایم.

وی گفت: امسال با استراتژی های تعریف شده سبد انرژی در حوزه صنایع قم، را به 90 درصد رشد می‌رسانیم و در تلاشیم تا پایان 1401 عملا گازرسانی به صنایع در استان به اتمام برسد و سبد انرژی استان به صد در صد ارتقاء یابد، ما جزء استان هایی هستیم که می تواند سبد انرژی استان را به گاز صد در صد برساند.

نصیری ادامه داد: در حوزه مسئولیت اجتماعی در مدارس و مساجد به توزیع گاز رایگان اقدام کرده ایم و جانبازان بالای 25 درصد و توان خواهان بهزیستی و کمیته امداد نیز از هزینه اشتراک به صورت رایگان بهره‌مند هستند و در حوزه مسئولیت اجتماعی این فرآیندها ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: در شرکت های گاز به طور اخص در ایام سرد سال در حوزه تامین گاز به جهت سرمای شدید بخش برق و سایر موارد برای این استمرار تلاش می کنند و این تلاش به نحوی بود که می توانست بیماری کرونا را مدیریت کند و بیمارستانی دچار قطعی گاز نشود چرا که می توانست مشکلات پیچیده ای ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم بیان کرد: با تلاش و به رغم مشکلات و محدودیت هایی که داشت با جدیت بیشتر به صورت مضاعف با حضور همکارن توانستیم این بحران را مدیریت کنیم و دچار حادثه ای نشویم، در پایان لازم است از روزنامه و همکاری رسانه ای و انعکاس تلاش همکاران شرکت گاز که در جهت یاری رساندن به مردم قدم های بزرگی بردارند تقدیر کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه