English

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم:

یکی از حوزه‌های مهم خدمات قم کارت، حمل و نقل و پرداخت کرایه است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: یکی از حوزه‌های مهم خدمات قم کارت، حمل و نقل و پرداخت کرایه است.

یکی از حوزه‌های مهم خدمات قم کارت، حمل و نقل و پرداخت کرایه است

کورش محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار موج درقم، ابتدا در خصوص فرآیند ارائه خدمات از طریق قم کارت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم، اجرای پروژه قم کارت بود که در جهت خدمات رسانی به شهروندان عملیاتی شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: مراحل اولیه پروژه از سال 98 آغاز شد که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا با تاخیر در روند اجرای آن مواجه شدیم، اما از ابتدای دی ماه 99 توزیع قم کارت را آغاز کردیم.

وی در مورد خدمات قم کارت بیان کرد: قم کارت یک الکترونیکی شهروندی برای ارائه خدمات مختلف الکترونیکی برای شهروندان و کارتی چند منظوره می باشد که یکی از بسترهای مهم خدمات آن، حوزه حمل و نقل و پرداخت کرایه است.

محمد حسینی تصریح کرد: قم کارت، در حوزه حمل ونقل جایگزین کارت بلیط اتوبوس شده است، اما برای این کارت اهداف دیگری نیز در نظر گرفته شده و به تدریج در حال عملیاتی شدن می باشد.

وی در مورد مهلت تعویض کارت‌های قدیمی با قم کارت عنوان کرد: از ابتدای دی ماه 99 یک زمان دو ماهه برای تعویض کارت‌ها در نظر گرفته شده بود اما این زمان تا پایان اسفند تمدید شد که با مشارکت شهروندان عمده کارت‌ها عوض و جایگزین شده است ، همچنین در سال جاری نیز برای رفاه شهروندان این مهلت تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خاطرنشان کرد: تعویض کارت‌ها رایگان است، هر چند هزینه‌ تولید و پیاده سازی کارت های جدید زیاد بوده اما برای رفاه شهروندان، تعویض آنها رایگان در نظر گرفته شده، همچنین در تعویض کارت، مانده و اعتبار قبلی کارت به کارت جدید منتقل می شود.

محمد حسینی افزود: از ابتدای امسال همه اتوبوس‌های سطح شهر انحصارا کارت جدید را پذیرش می کنند و کارت قدیمی استفاده نمی شود، تعویض کارت در تمام باجه های بلیط فروشی در سطح شهر در حال انجام است.

وی افزود:  در حل حاضر 9 باجه بلیط فروشی رسمی و 2 کیوسک مطبوعات در شهر فعال است و در مجموع 11 نقطه فعال جهت رفاه شهروندان داریم که عملیات انتقال را انجام می دهند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم تا پایان مهلت تعیین شده، برای تعویض کارت های خود اقدام نمایند و با شهرداری در تکمیل هر چه زودتر این پروژه ، مشارکت و همراهی داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه