English

هشدارهای آتش‌نشانی در هنگام طوفان‌های شدید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم توصیه‌های لازم در زمان طوفان‌های شدید را به شهروندان ارائه داد.

هشدارهای آتش‌نشانی در هنگام طوفان‌های شدید

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس جعفری با اشاره به پیش‌بینی وقوع باد شدید در روزهای آینده، اظهار داشت: شهروندان قمی در این دو روز که احتمال وقوع وزش باد شدید است در حدامکان، در خانه بمانند و از ترددهای غیر‌ضروری پرهیز کنند و اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت‌بام را تثبیت یا جمع‌آوری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌شود از تردد و نشستن در زیر درختان بلند در معابر و بوستان‌های شهری پرهیز کنند.

جعفری با بیان اینکه بهترین اقدام حضور در فضاهای سرپوشیده تا پایان طوفان و استفاده از دستمال مرطوب برای تنفس راحت‌تر و جلوگیری از ورود گردوغبار به دهان و بینی است، ابراز کرد: شهروندان درصورتی‌که در خانه هستند ضمن حفظ خونسردی، از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند، چراغ‌قوه یا شمع در دسترس داشته باشند، مقداری آب ذخیره کرده و به دلیل احتمال قطع برق، از آسانسور استفاده نکنند و همچنین تمام درب‌ها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.

وی با اشاره به برخی دیگر از توصیه‌های عمومی در هنگام وزش طوفان‌های شدید، اضافه کرد: عدم استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای تبلیغاتی و مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشارقوی، دیوارها، بنرها، داربست‌های فلزی، عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی از این موارد است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: شهروندان با دوری از پنجره‌های فلزی، وسایل هادی برق و انرژی، کشیدن دو شاخه وسایل برقی از پریز، عدم تردد در محدوده تراس و پشت‌بام، در خانه بمانند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

جعفری گفت: شهروندانی که در معابر و فضای باز هستند، لازم است از دویدن پرهیزکرده و ضمن حفظ خونسردی و دوری از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق و از توقف در این مکان‌ها جداً خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعدوبرق، فاصله گرفتن از سیم‌های رهاشده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید توفان از دیگر مواردی است که شهروندان باید نسبت به رعایت آن اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: همچنین به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه می‌شود هنگام رانندگی در طوفان از درختان و تیرهای برق فاصله گرفته و داخل خودرو بمانند، رادیو را روشن نگه‌داشته، سرعت خودروی خود را به‌خصوص در بزرگراه‌ها کاهش داده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند، در صورت شدید بودن طوفان، خودرو را سمت راست خیابان و در جهت وزش باد متوقف کنند.

جعفری یادآور شد: برای حفظ تعادل فشار هوای داخل خودرو نیز شیشه پنجره را پایین کشیده، چراغ‌های مه‌شکن را روشن کرده، فاصله طولی و جانبی مطمئن را از سایر خودروها حفظ و همچنین رانندگان مراقب عابران پیاده باشند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همچنین به شهروندان توصیه کرده است، به شایعات و اطلاعات غیرموثق توجه نکرده و اخبار را از طریق رسانه‌های  معتبر دنبال کنند و در صورت هرگونه حادثه می‌توانند به‌صورت شبانه‌روز با شماره ۱۳۷ برقرار کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه