English

توسعه زیرساخت‌ها اصلی‌ترین هدف شورای شهر

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم از توسعه زیرساخت‌ها به عنوان اصلی‌ترین هدف شورا یاد کرد.

توسعه زیرساخت‌ها اصلی‌ترین هدف شورای شهر

به گزارش خبرگزاری موج قم، روح الله امراللهی در نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم که در آستانه سال جدید در سالن جلسات شورای شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۶ و در زمان آغاز فعالیت شورای پنجم در قم ۱۶ خیابان اصلی در قم وجود داشت که انتهای آنها بن بست بود که از این بین ۱۰ خیابان تا پایان فصل بهار تکمیل می شود و ساختار شبکه ترافیک بهبود می یابد.

به گفته وی، در طول ۴ سال فعالیت شورای اسلامی شهر حدود ۱۷ پروژه در بخش تقاطعات شهری اجرا شده و حدود ۷۰ درصد از کل بودجه شورای شهر قم هر ساله در بخش عمرانی هزینه شده است.

امراللهی گفت: با بهره برداری از پروژه های در دست احداث شاهد تحول مهمی در حرکت های انتقالی در مناطق هشت گانه شهری خواهیم بود.

وی اضافه کرد: خطوط اتوبوس رانی قم به صورت کامل مورد بازنگری قرار گرفته و به زودی وارد فاز اجرا می شود، همچنین در سال ۱۴۰۰ دو ایستگاه مترو قم به بهره برداری خواهد رسید.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم: طی سال گذشته ۱۰۸ اتوبوس خریداری شده و قرآیند خرید ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است، همچنین ۷۰ اتوبوس شهری نیز با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای هر دستگاه اورهال شده است.

امراللهی با اشاره به معضل احیای بافت های تاریخی و فرسوده شهری قم گفت: ساختار شهرسازی در ایران همیشه بر مبنای بازارها و مساجد جامع احداث می شده اما امروز عملا ساماندهی و مرمت مساجد جامع و بازارهای سنتی به دست فراموشی سپرده شده است.

به گفته وی، تعیین بافت تاریخی قم بر مبنای عکس هوایی سال ۱۳۳۵ یک نوع گروکشی از مدیریت شهری قم در مسیر احیا و توسعه هسته مرکزی شهر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی