English

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم:

استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری قم الزامی شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، گفت: از 20 مردادماه، کلیه مناطق شهر قم امکان ثبت درخواست جدید به صورت حضوری برای شهروندان ندارند و از این پس تمامی ثبت درخواست‌های شهری مردم باید به صورت مجازی و از طریق سامانه « قمیار» انجام شود و این امر در سطح استان قم الزامی شد.

استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری قم الزامی شد

کوروش محمدحسینی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، در گفت و گو با خبرنگار موج قم، بیان کرد: سال گذشته همزمان با آغاز فصل تخفیفات در استان قم، از یکم آذرماه لغایت 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، شهرداری و شورای شهر قم روش الکترونیکی را برای ثبت درخواست های مردمی جایگزین روش های سنتی و قدیمی کرد.

 

وی با اشاره به ثبت 5هزار درخواست مردمی در سامانه « قمیار » در سال گذشته گفت: شرط استفاده مردم از تخفیفات، ثبت درخواست های آن ها به صورت الکترونیکی بود و لذا مردم برای بهره مندی از تخفیفات در این مدت زمان مشخص شده در سال گذشته استقبال خوبی از این سامانه داشتند.

 

 رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، بیان کرد: از 20 مردادماه نیز، کلیه مناطق شهر قم امکان ثبت درخواست جدید به صورت حضوری برای شهروندان ندارند و تمامی ثبت درخواست های شهری مردم باید به صورت مجازی و از طریق سامانه « قمیار» انجام شود و این امر در سطح استان قم الزامی می شود.

وی افزود: بر این اساس، مردم می توانند برای ثبت درخواست پروانه احداث بنا( ساخت و ساز)، درخواست گواهی پایان کار، درخواست نقل و انتقال، درخواست 137، ثبت امتیاز همیاران پسماند، جستجو درگذشتگان،  درخواست سرور(مخصوص کارکنان سازمان فاوا)، از شهرداری بپرس ، درخواست نصب بیلبورد و ایستگاه صلواتی به صورت الکترونیکی و در نرم افزار« قمیار» اقدام کنند.

محمدحسینی ادامه داد: علاوه بر این خدمات دیگری از جمله سرویس پرداخت قبوض شهری (آب، برق، گاز، تلفن ثابت)، سرویس شارژ کیف پول شهروندی شهرداری قم، سرویس پرداخت کرایه تاکسی با استفاده از موبایل،  سرویس دیدبان شهر (سامانه ۱۳۷)، سرویس خدمات الکترونیکی کلیه دستگاه های دولتی و اجرایی استان قم، سرویس وضعیت آب و هوای استان قم، سرویس پرداخت عوارض نوسازی، سرویس سیمای شهرداری و سرویس پخش زنده شبکه استان قم به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اظهار کرد: پس از ثبت درخواست مردم در سامانه قمیار روند پیشرفت و پاسخگویی به درخواست آن ها از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی خواهد شد و علاوه بر آن، مردم می توانند با مراجعه به سامانه «قمیار» و در قسمت جزئیات درخواست نیز از این فرآیند اطلاع پیدا کنند.

محمدحسینی اظهار کرد: مردم برای عضویت در فضای مجازی شهرداری می‌توانند با ورود به پورتال شهرداری قم، در قسمت عضویت، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده و از نسخه تحت وب سامانه «قمیار» که در تمامی کامپیوترهای شخصی، تبلت ها و گوشی های تلفن همراه، از طریق مرورگر وب ((Web Browsers استفاده کنند.

وی گفت: علاوه بر آن سامانه «قمیار» دارای اپلیکیشن ویژه گوشی تلفن همراه اندروید نیز می‌باشد که علاقه مندان می توانند برای دانلود و نصب آن به صورت مستقیم از پورتال شهرداری قم و یا از طریق نرم افزار «بازار» اقدام کنند.

محمدحسینی تصریح کرد: در صورت عدم دسترسی شهروندان به اینترنت بسیاری از دفاتر پیشخوان در سطح شهر قم در راستای خدمت رسانی به مردم آمادگی کامل دارند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش رفت و آمدهای مردمی، کاهش تردد و ترافیک درون شهری، جلوگیری از ایجاد تجمعات مردم و حضور در اماکن عمومی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی به علت آغاز پیک دوم شیوع کرونا در قم و افزایش سلامت اداری از جمله مزایای الکترونیکی شدن خدمات شهرداری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه