English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم:

سرانه مصرف برق در استان بالاتر از استاندارد است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم سرانه مصرف برق در استان را بالاتر از استاندارد یاد کرد.

سرانه مصرف برق در استان بالاتر از استاندارد است
به گزارش خبرگزاری موج قم،  مهدی آهنین‌پنجه  در دیدار با امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان، اظهار کرد: تعداد مشترکین برق در استان قم 575 هزار مشترک است، در سال گذشته نیز 15 هزار مشترک جدید به شبکه توزیع برق استان قم اضافه شده است.
وی میزان مصرف برق در سال 98 را 3 هزار و 630 میلیون کیلووات ساعت اعلام و اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به سال قبل از آن با هشت درصد رشد مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم، سرانه مصرف برق در استان را 2 هزار و 853 کیلووات ساعت دانست و یادآور شد: گرچه این میزان نسبت به متوسط مصرف برق در کشور کمتر است اما مشترکان ما دو درصد بیشتر از میزان هدف‌گذاری ، برق مصرف کردند.

وی با بیان اینکه پیک مصرف را در سال گذشته 827 و در سال جاری تاکنون 799 مگاوات بوده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 8 درصد دیگر پیک بالاتر برود این در حالی است که برای هفته پیش‌رو برای استان سقف 780 مگاوات در نظرگرفته شده و بیش از این مصرف منجر به اعمال محدودیت خواهد شد.

آهنین‌پنجه با اشاره به تکالیف در نظر گرفته شده برای شرکت توزیع نیروی برق گفت: باید در بخش صنعت و کشاورزی 80 مگاوات و برای بخش خانگی 19 مگاوات در استان صرفه‌جویی شود که بر همین اساس با مشاور برای کاهش 100 مگاوات قرارداد منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه تاکنون خاموشی ناشی از کمبود برق در استان نداشتیم، تصریح کرد: گرچه در یک روز دو تا 15 دقیقه از سهمیه پیک بیشتر مصرف کردیم اما تاکنون مشکلی نداشتیم و قطعی برنامه‌ریزی شده نداشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان میزان تلفات را سال گذشته 9.02 اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده و مجموعه اقداماتی که انجام دادیم در این زمینه توانستیم بهتر از هدف‌گذاری عمل کنیم.

وی همچنین یادآورشد: در بخش تولید پراکنده ۷۲ مگاوات تولید داریم که ۱۲ مگاوات آن از طریق سلول‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

آهنین‌پنجه در ادامه نصب 2 هزار و 400 چراغ روشنایی معابر، احداث 225 پست جدید، تعویض 7 هزار و 700 کنتور و احداث 7 فیدر 20 کیلوولت را از دیگر اقدامات سال 98 شرکت توزیع نیروی برق استان قم برشمرد و اظهار کرد: در سال گذشته ۸۰ کیلومتر از شبکه را به کابل خودنگهدار تبدیل کردیم و در حال حاضر از3 هزار و 800 کیلومتر شبکه فشار ضعیف استان افزون بر۴۰ درصد شبکه به صورت کابل خودنگهدار است.

وی در پایان سخنان خود کمبود اعتبارات، مسائل موجود در خصوص مالیات بر ارزش‌افزوده، سرقت‌ها و بیمه خسارت مشترکین، بحث پرباری در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم، برق‌رسانی به شهرک الغدیر و  احداث سه پست 63 کیلوولت را از جمله چالش‌های موجود  برشمرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی