English

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی درخصوص افزایش آلاینده‌ها

دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش سرعت باد و خیزش موقت گردوخاک طی امروز و فردا هشدار داد.

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی درخصوص افزایش آلاینده‌ها

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی قم به شرح زیر است:

شاخص کیفیت هوی شهر قم به علت افزایش آلاینده ذرات معلق هوا در وضعیت ناسالم قرارگرفته و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم وزنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد بایستی فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

این اطلاعیه برای حفظ سلامت افراد سالمند، کودکان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواسته تا با عدم خروج غیرضروری از ساختمان به‌منظور کاهش تماس مستقیم با آلاینده هوا را جدی بگیرند.

در ادامه توصیه‌هایی مرکز بهداشت قم آمده است: عدم انجام فعالیت‌های بدنی شدید به‌منظور کاهش آسیب به دستگاه تنفسی و سیستم قلب و عروق و استفاده از ماسک تنفسی مناسب و استاندارد برای افرادی که به اقتضای کاری چند ساعت در فضای باز قرار دارند ( در صورت عدم دسترسی به ماسک مناسب از دستمال تمیز مرطوب در جلوی دهان و بینی استفاده شود.) رعایت شود.

اطلاعیه حاکیست: عدم استعمال دخانیات به‌منظور کاهش استرس به سیستم قلب و عروق و نوشیدن آب زیاد به جهت تسهیل خروج املاح و ذرات آلوده از بدن جدی گرفته شود.

دربخش دیگری ازاین اطلاعیه آمده‌است:‌شستشوی صورت با آب و صابون و نیز شستشوی مجاری تنفسی فوقانی به‌مزنظور کاهش عوارض و حساسیت و استفاده از رژیم غذایی مناسب از قبیل استفاده کافی از سبزیجات و میوه‌جات از قبیل پرتقال، سیب، لیمو، کلم، کرفس و فلفل و مصرف شیر و لبنیات کم‌چرب توصیه می‌شود.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی قم نیز وضعیت قم در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد شدید و گردوخاک و در برخی مناطق بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه