English

معاون بهزیستی قم:

۱۳۸ کودک خیابانی در قم شناسایی شد

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی قم سامان‌دهی کودکان خیابانی و همچنین جذب و شناسایی آنها که از طریق مرکز حمایتی کودک و خانواده در شهر رخ می دهد را از جمله اقدام های بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در سال گذشته ۱۳۸ کودک خیابانی در قم شناسایی، و آسیب های اجتماعی ناشی از کار و زندگی در خیابان نیز کنترل شد.

۱۳۸ کودک خیابانی در قم شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، مریم علیشیری حمایت و بازپروری زنان و دختران آسیب دیده را نیز از اقدام‌های حوزه اجتماعی بهزیستی دانست و گفت: توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر و سکونت گاه‌های غیر رسمی و کنترل و پایش آسیب اجتماعی مرتبط با آن‌ها نیز بخشی دیگر از فعالیت‌ها است.

وی یادآور شد: در سال ۹۸ در این خصوص ۲۳ هزار و ۸۷۷ مراجعه انجام و تشکیل پرونده شد.

علیشیری خانواده جایگزین را بهترین مکان برای نگهداری کوکان بی سرپرست و بد سرپرست دانست و گفت: سال قبل ۱۱ پسر و هشت دختر و همچنین ۱۲ کودک که از دادگستری قم به بهزیستی استان ارجاع داده شده بودند به زوج های متقاضی نگهداری فرزند تحویل داده شدند.

معاون بهزیستی قم همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان ارائه درخواست نگهداری کودک به شکل غیر حضوری و از طریق سامانه بهزیستی امکان پذیر است، گفت: هر خانواده ای که شرایط نگهداری کودک را داشته باشد، بهزیستی بلافاصله زمینه تحویل کودک مورد نظر را فراهم می کند.

وی ادامه داد: بهزیستی برای نگهداری کودکان معلول امتیازهایی را در نظر گرفته، از این رو امکان تحویل گرفتن آنها خارج از نوبت وجود دارد.  

معاون بهریستی قم همچنین تحکیم و تعالی خانواده از طریق افزایش رضایتمندی و پایداری روابط زوج ها را بخشی از اهداف حوزه اجتماعی بهزیستی قم دانست و گفت: در سال ۹۸ یکهزار و ۱۰ زوج که برای جدایی از یکدیگر به توافق رسیده بودند، و پرونده آنها نیز از طریق دادگستری به بهزیستی ارجاع داده شده بود، بواسطه مشاوره های صورت گرفته به زندگی مشترک خود بازگشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه