English

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد؛

دسترسی سریع به مناطق استراتژیک قم با اجرای پروژه آزادراه سردار سلیمانی

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: دسترسی سریع به مناطق تجاری و استراتژیک قم در طول پروژه آزادراه سردار سلیمانی ایجاد خواهد شد.

دسترسی سریع به مناطق استراتژیک قم با اجرای پروژه آزادراه سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسن صبوری در آیین آغاز عملیات عمرانی آزاده راه سردار سلیمانی در محور قم-سلفچگان-راهجرد- اراک که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه این طرح یکی از طرح‌های کلان ملی است، اظهار داشت: آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد- اراک به طول ۱۱۷کیلومتر در تکمیل شبکه آزادراهی کشور و ارتباط بین تهران و استان‌های جنوبی است.

وی گفت: حداکثر سرعت در آزادراه کنونی قم ۸۰ کیلومتر است که سبب مصرف بالای سوخت و هزینه‌های دیگر برای مردم می‌شود که بهره‌برداری از این طرح می‌تواند این مشکل بزرگ را برطرف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به برخی مزایای آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد- اراک، ادامه داد: کاهش مصرف سوخت به دلیل عدم توقف خودروها در طول مسیر و کاهش زمان سفر از مزایای مهم این آزاده راه است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم یادآور شد: جلوگیری از راهبندان‌های طولانی، کاهش ۷ کیلومتری مسیر قم به سلفچگان، برخوداری از سطح سرویس مطلوب و کاهش تلفات انسانی از دیگر مزایای این پروژه است.

وی یادآور شد: فاز اول این پروژه در طول دو سال انجام می گیرد، ۷۰۰ اشتغال موقت و ۲۰۰ شغل مستقیم با آغاز عملیات اجرایی از این طرح ایجاد می‌شود.

وی گفت: افق نهایی بهره‌برداری از فاز نخست این آزاده راه سال ۱۴۰۲ است و با افتتاح این طرح بخش مهمی از ترافیک محور قم به سلفچگان کاهش خواهد یافته و شبکه دسترسی آزادراهی کشور به مناطق جنوبی بهبود می یابد.

صبوری افزود: این پروژه یکی از طرح‌های مهم کشوری در یک دهه آینده خواهد بود و موانع پیش روی این پروژه باید با تدبیر مسوولان ملی و استانی برطرف شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه