English

سرپرست پلیس راهور استان قم:

عابران پیاده ۴۳ درصد متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند

سرپرست پلیس راهور استان قم از فوت ۴۳درصدی عابران پیاده از کشته شدگان حوادث رانندگی شهر قم در سال گذشته خبرداد.

عابران پیاده 43 درصد متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ غلامرضا صدفی در گفت‌وگویی با اشاره به معضلات ترافیکی شهر قم، اظهار کرد: عابران پیاده و سپس موتورسواران ازجمله این معضلات در حوزه حوادث رانندگی هستند.

وی افزود: بر اساس آمارها ۵۵ درصد کشته شدگان عابران پیاده افراد بالای گروه سنی ۶۰ سال بوده اند که این افراد دارای گروه سنی بعضاً به علت کهولت سن و ضعف سیستم بینایی و شنوایی و نداشتن چابکی لازم  به هنگام تردد در معابر بیشتر از دیگران در معرض خطر حوادث رانندگی هستند.

سرپرست پلیس راهور استان ادامه داد: این موضوع نیازمند توجه و مراقبت بیشتر از طرف خانواده ها است تا ایمنی آنها به هنگام تردد در معابر تامین شود، ضمن اینکه از رفتار کودکان در معابر نیز نباید غافل شد.

سرهنگ صدفی با بیان این موضوع که بیش از نیمی از تصادفات عابران پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا و عمدتاً در بلوارها بوقوع پیوسته است به عابران پیاده توصیه کرد: در هنگام عبور از معابر در ساعات تاریکی هوا از لباس روشن استفاده کرده و یا از محل هایی که دارای روشنایی کافی است برای بهتر دیده شدن توسط رانندگان تردد کنند و هنگام عبور از عرض معابر حتماً از محل‌های خط کشی شده و پل های هوایی استفاده کنند.

وی  به رانندگان نیز هشدار داد: رانندگان هم هنگام تردد در معابر ضمن توجه کامل به مسیر مقابل و جوانب با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

 سرهنگ صدفی خاطر نشان کرد: قطعاً کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در استان نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و مردم است در صورتی که همه در این مسیر تلاش نکنند باز هم شاهد تصادفات و کشته شدن تعدادی از شهروندان خواهیم بود.

سرپرست پلیس راهور استان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان در جهت کاهش تصادفات،تصریح کرد: از ابتدای سال جاری برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصاً سرعت غیر مجاز با جدیت بیشتری در دستور کار پلیس راهنمایی رانندگی قرار گرفته و ضمن اینکه در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک ویژه عابران پیاده و موتورسواران برنامه‌های بسیار جامع و تاثیرگذار تدوین شده است که امیدواریم به محض فروکش کردن بیماری کرونا این برنامه‌ ها با همکاری سایر سازمان های مرتبط در امر ترافیک اجرایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه