English

فرمانده انتظامی استان قم خبرداد؛

دستگیری کلاه‌بردار ۲۶۰ میلیارد ریالی در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری کلاه‌بردار حرفه‌ای 260 میلیارد ریالی در قم خبرداد.

دستگیری کلاه‌بردار 260 میلیارد ریالی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به دستگیری کلاه‎‌بردار حرفه‌ای در زمینه فروش خودرو، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم یک دستگاه خودرو سوزوکی را حین عبور از محور مواصلاتی استان، به دلیل داشتن دستور توقیف با موضوع کلاه‌برداری از شهرستان میامی استان سمنان توقیف و راننده را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد وی دارای ۲ نمایندگی شرکت ایران‌خودرو بوده که یکی از آن‌ها در سال گذشته تعطیل‌شده و نمایندگی دیگر همچنان مشغول به فعالیت است و مردم برای ثبت‌نام خودرو به‌جای واریز وجه به‌حساب این شرکت به‌صورت کامل مبالغ را به‌حساب شخصی وی پرداخت می‌کردند.

آقاخانی اضافه کرد: در ادامه طی بازرسی از خودرو نامبرده، تعداد زیادی اسناد ملکی و همچنین اسناد خودرو و سکه طلا کشف که در ادامه با دستور مقام قضایی نمایندگی مذکور نیز پلمب شد.

وی بابیان این‌که تاکنون ۶۷ تن از شکات در استان‌های سمنان و البرز شناسایی‌شده‌اند، ارزش کلاه‌برداری متهم را بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: درنهایت وی به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و سرانجام با قرار قانونی روانه زندان شد .

فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: هم‌وطنان برای ثبت‌نام خودرو باید با هوشیاری و دقت لازم مبالغ را تنها به‌حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کرده تا شاهد این‌گونه کلاه‌برداری‌ها نباشیم.

قاچاق ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال کالا در قم

رییس پلیس آگاهی استان قم نیز از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در قم خبر داد.

 سرهنگ میکائیل قهرمان پور گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط یک دستگاه کامیون یخچال دار از استان‌های جنوبی به مقصد تهران بلافاصله مأموران گشت اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان به محور مواصلاتی موردنظر اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در ادامه با کنترل تردد خودروهای عبوری در این محور، خودرو مذکور مشاهده و توقیف شد.

قهرمان پور ادامه داد: راننده در مواجهه با مأموران اذعان داشت خودرو حامل سبد خالی حمل لبنیات بوده و در همین رابطه یک فقره بارنامه با عنوان زنبیل پلاستیکی ارائه کرد.

وی اضافه کرد: سپس طی بازرسی از خودرو مشخص شد پشت سبدهای خالی، انواع کالای قاچاق شامل ۱۲۴ طاقه پارچه، ۳۱۴ قطعه لوازم‌یدکی خودرو، هشت هزار بطری نوشیدنی و ۱۱ هزار و ۴۵۷ ثوب پوشاک جاسازی‌شده است.

رییس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در ادامه نمونه کالا به اداره گمرکات استان ارسال شد و کارشناسان این اداره کل، ارزش کالای مکشوفه را درمجموع حدود ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال اعلام کردند.

قهرمان پور افزود: درنهایت متهم به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه