English

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم:

طرح پژوهشی آسیب‌پذیری و مخاطرات امنیت سایبری در شهر هوشمند اجرا می‌شود

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم از اجرای طرح پژوهشی آسیب‌پذیری و مخاطرات امنیت سایبری در شهر هوشمند خبرداد.

طرح پژوهشی آسیب‌پذیری و مخاطرات امنیت سایبری در شهر هوشمند اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، همایون یزدان پناه با اشاره به عقد قرارداد مطالعات «آسیب‌پذیری و مخاطرات امنیت سایبری در شهر هوشمند» توسط گروه پژوهش شهرداری قم، اظهار کرد: این مطالعات به درخواست ستاد شهر هوشمند شهرداری قم، در نیمه دوم آذرماه 1398 توسط دانشگاه قم آغاز شده است.

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه مرکز تخصصی آپا دانشگاه قم بایستی طبق شرح خدمات این طرح پژوهشی، به بررسی چالش‌‎های امنیتی در هر یک از دامنه‌های شهر هوشمند و همچنین برخی دامنه های جزئی تر مانند پارکینگ هوشمند و دوربین‌های هوشمند بپردازد، خاطرنشان کرد: در مورد هر یک از دامنه‌های هوشمند‌سازی لازم است مواردی شامل لیست مخاطرات امنیتی اختصاصی و حملات محتمل در آن دامنه و همینطور استانداردهای امنیتی آن دامنه بررسی شود، در انجام این طرح، نیاز است با بررسی منابع رسمی، استانداردهای مختلفی که برای هوشمندسازی مطرح شده‌اند یافت شده و مستند شوند.

یزدان پناه بیان کرد: در انجام این طرح با هدف ارائه یک خروجی عملیاتی، بایستی وضعیت پروژه «شاخه» در شهر قم به عنوان پایلوت مورد بررسی قرار گرفته و لیست مخاطرات امنیتی و اقدامات لازم جهت بهبود امنیتی آن احصاء شود.

وی مدت زمان این قرارداد را 6 ماه دانست و گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم مسئولیت نظارت بر آن را بر عهده دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه